וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: פוליטיקאי שהורשע יורחק ל-15 שנה

פנחס וולף

6.10.2008 / 12:45

על פי הצעת החוק של ח"כ אלדד, נבחר ציבור שנאסר ליותר משנה, יוכל לשוב לזירה הפוליטית רק לאחר 15 שנה. "אמירה ערכית"

נבחר ציבור שבית המשפט יגזור עליו עונש של שנת מאסר ויותר, יוכל לשוב לפוליטיקה רק לאחר 15 שנה - כך נאמר בהצעת חוק חדשה שהוגשה היום (שני) על ידי ח"כ אריה אלדד (איחוד לאומי-מפד"ל). הצעת החוק שתידון בתום פגרת הכנסת, הוגשה בדיוק לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים, פסל בשבוע שעבר את יו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי, מהתמודדות על ראשות עיריית ירושלים. כיום מאפשר החוק חזרה לחיים הפוליטיים רק לאחר שבע שנים.

הצעת החוק הוצגה היום במהלך ישיבה שקיימה השדולה למאבק בשחיתות שבראשה עומד ח"כ אלדד. לדבריו, "צריך להבדיל בין דין מאסר לבין אמצעי הגנה על הציבור. שיעור ההחמרה שאנו מבקשים להטיל, על מי שבית המשפט יחליט להטיל עליו עונש של שנת מאסר בפועל. לא הגיוני להחזיר לזירת הפשע את מי שלקח או קיבל שוחד כעבור שבע שנים בלבד. בהצעת החוק יש אמירה ערכית כלפי הציבור שאנו אומרים לו שנגן עליו מפני מושחתים. אי אפשר לסמוך יותר רק על האינסטינקט הציבורי".

הצעת החוק היתה אמורה לכלול רק עבירת שוחד, אך לאור בקשת חברי השדולה, החליט ח"כ אלדד להכליל בתוכה את כל העבירות בחוק העונשין. בישיבה שבה נכחו גם ראש התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא והאלוף במיל' עוזי דיין, הוחלט גם כי מי שייגזר עליו עונש של שלושה חודשי מאסר ובית המשפט יחליט כי הנאשם נושא עמו קלון, יורחק מהפוליטיקה למשך שבע שנים בלבד. כאמור, הצעת החוק תונח על שולחן הכנסת מייד בתום הפגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully