וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורים העל-יסודיים ישבתו לשעה גם מחר

שי מכלוף ונעמה טלמור

6.10.2008 / 14:57

הלימודים יחלו בשעה 9:00 במחאה על צמצום משרות המורים לחינוך תעבורתי. רן ארז: "משרדי הממשלה חייבים להתעשת"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ארגון המורים העל-יסודיים הודיע כי ישבות גם מחר (שלישי) למשך שעה אחת. המורים, ששבתו הבוקר, מוחים על צמצום משרותיהם של כ-750 מורים המלמדים בחינוך התעבורתי ועל פיטוריהם של חלק מהם. תלמידי כיתות ז' עד י"ד בכל התיכונים וחטיבות הביניים יתחילו ללמוד בשעה 9:00.

לדברי יו"ר ארגון המורים רן ארז, "יש צורך בשביתה כדי שמשרדי הממשלה יתעשתו". לטענת הארגון, משרד התחבורה ביטל את התקציב המיועד לחינוך התעבורתי והודיע על כך למורים בערב פתיחת שנת הלימודים. בארגון טוענים כי משרד החינוך מתעלם מבקשתם לבטל את רוע הגזירה ומההצעות לפתרון שהעלה הארגון.

"אנו עדים שוב לגלגול האשמות ממשרד ממשלתי אחד למשנהו", אמר ארז. "משרד החינוך האחראי על מערכת החינוך מטיל את האשמה על משרד התחבורה, שמטיל את האחריות על האוצר, שמטיל את האחריות על הממשלה כולה. כל זאת על גבם של התלמידים, המורים והאזרחים".

במשרד החינוך טוענים כי בעקבות הקיצוצים בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לא תועבר ההתחייבות התקציבים בסך של כ-40 מיליון שקלים לטובת "מפעל חשוב זה המעסיק מאות מורים מקצועיים ומצויינים". לטענת המשרד, שרת החינוך יולי תמיר ומנכ"לית משרדה שלומית עמיחי פועלות להשבת התקציב ממשרד התחבורה.

התלמידים באשקלון, שזכו לשעת שינה נוספת, הביעו דעות מעורבות לגבי הצעד של ארגון המורים. חלק טענו כי נושא החינוך התעבורתי חשוב, חלק חשבו שעדיף לנצל את השעות ללימוד תיאוריה ללימודי הנהיגה. אחרים כלל לא ידעו מהי הסיבה לשביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully