וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק: "מלחמת 73' הראתה שכיבוש לא נמשך"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.10.2008 / 9:32

נשיא מצרים אמר כי מלחמת יום הכיפורים "היא זו שפתחה את הנתיב לשלום". לדבריו, "ביטחון ישראל לא יושג באמצעות כוח צבאי"

"מלחמת אוקטובר הוכיחה כבר לפני 35 שנים שכיבוש לא יוכל להימשך לנצח. ביטחונה של ישראל לא יושג באמצעות כוח צבאי", כך אמר היום (שני) נשיא מצרים חוסני מובארק בראיון שהעניק לעיתון צבא מצרים. לדבריו, "מלחמת אוקטובר 73' והניצחון המזהיר בה היו הסיבה המרכזית להישגים שהשגנו לאחריה, ששינו את החיים במצרים. לולא המלחמה, לא הייתה מצליחה מצרים לשחרר ולהשיב לה את האדמה והכבוד". הוא הוסיף כי "מלחמת אוקטובר היא זו שפתחה את הנתיב לשלום באזור והיא זו שהכשירה את הדרך לפיתוח ויציבות".

מובארק הבהיר כי כוחה הצבאי של מצרים ממשיך להיות משמעותי. "מצרים החזקה והבטוחה מתבססת על עקרונות ההגנה על הביטחון הלאומי", אמר. "כוחותינו החמושים ימשיכו להיות הלב של אותם עקרונות ויסודות. אין לנו מנוס משמירה על כוח צבאי שישמור על השלום וירתיע ממתקפה. מאחורי הכוחות עומדים כלכלה חזקה, חזית פנימית חזקה וחברה נחושה".

נשיא מצרים הוסיף להתייחס למו"מ הישראלי-פלסטיני ואמר כי "מצרים לא ויתרה על הזדמנות אמיתית להשקיע מאמצים למען קיום משא ומתן רציני ולהניע את תהליך השלום למען השגת פתרון צודק של הבעיה הפלסטינית שיוביל להקמת מדינה פלסטינית ולסיום הסבל של העם הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully