וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בבריטניה: שר משפטים מוסלמי

טלי גולדשטין

5.10.2008 / 21:21

שהיד מליק מתגאה שבתקופתו כשר לפיתוח בינלאומי הוכפל הסיוע לפלסטינים. "אני מקווה להפוך את בריטניה לשוויונית יותר"

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון, הנמצא בעיצומם של חילופי גברא בקבינט, מינה את שהיד מליק לשר המשפטים. מליק הוא השר המוסלמי הראשון בבריטניה, שכיהן עד כה כשר זוטר לפיתוח בינלאומי. מליק אמר כי הוא מקווה שמינויו יהפוך את החברה הבריטית ל"הוגנת יותר".

"אהבתי את תפקידי הקודם שכלל עזרה לעניי העולם, אך אני נלהב מההזדמנות להפוך את בריטניה לשוויונית והוגנת יותר. הייתי שר לפיתוח בינלאומי במשך 15 חודשים ואני גאה לומר שבמהלך תקופה זו המשרד הכפיל את הסיוע לפקיסטן ולרשות הפלסטינית. אני שמח שראש הממשלה בוטח בי מספיק על מנת לקדם אותי למשרד המשפטים", אמר.

כחבר פרלמנט, מליק צבר ניסיון בתחום פשיעת בני נוער בבריטניה כשנער נרצח על ידי כנופיה במחוז הבחירה שלו, דוסברי שבמערב יורקשייר, בשנה שעברה. לאחר הפרשה, מליק קרא לשינוי בחברה והזהיר כי צעירים רבים אימצו תרבות שבה האלימות הפכה לחלק בלתי נפרד של חייהם.

מליק מונה לשר לפיתוח בינלאומי ביוני 2007 כשבראון התמנה לראש ממשלת בריטניה. הוא נכנס לדפי ההיסטוריה כשר המוסלמי הראשון ממוצא פקיסטני בבריטניה ובמערב כולו. הוריו של מליק הגיעו לבריטניה בתחילת שנות ה-60 ממדינת גוג'אראט שבהודו, הגובלת עם פקיסטן.

כעשרה שרים ממפלגת הלייבור אמרו באחרונה כי הם שוקלים להתפטר מהממשלה כדי להוות אופוזיציה לבראון. תופעת פרישתם מרצון של שרים מהממשלה התרחבה בעקבות ההפסד הצורב של הלייבור בבחירות המקומיות במזרח גלזגו - אחד מהמחוזות שהיו בעבר נאמנים ביותר למפלגה - לטובת המפלגה הסקוטית הלאומית. מהלך דומה נעשה בזמן "ספטמבר השחור" של טוני בלייר, ראש הממשלה הקודם, שנאלץ להודיע על פרישה מוקדמת עקב שורה של התפטרויות בממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully