וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הכלכלי מחריף: לחץ להתערבות הממשלה

אורי טננבוים ופנחס וולף

6.10.2008 / 9:15

על רקע הירידות החדות בבורסה, ראשי קדימה והעבודה נפגשו עם כלכלנים, שקראו להם לפעול. ברק: "נדרשת התערבות ממשלתית יזומה"

למרות ניסיונות ההרגעה מפני משבר כלכלי גדול שיפקוד את ישראל, גובר הלחץ על הממשלה להתערב בכלכלה על מנת למנוע הידרדרות. שר הביטחון אהוד ברק דיבר אתמול בישיבת הממשלה השבועית ואמר כי "נדרשת התערבות יזומה על הטיפול במשבר סביב שולחן מרובע עם האוצר, הנגיד, ההסתדרות והמעסיקים". ברק הביע חשש מפני העתיד לבוא ואמר כי "כבר היום יש להקדיש מחשבה לנושא רשת ביטחון לאזרחים למקרה הצורך".

ברק ויו"ר קדימה ציפי לבני נפגשו אמש (ראשון) במשרד החוץ עם כלכלנים בכירים, על מנת לנסות ולפתור את המחלוקות ביניהם בענייני התקציב. בפגישה דנו בתקציב המדינה כחלק מהמשא ומתן הקואליציוני ובדרכים להתמודד עם המשבר הכלכלי העולמי. גורמים שהשתתפו בה הגדירו את הפגישה כ"סיעור מוחות מוצלח".

מרבית אנשי המקצוע הביעו התנגדות לעמדת העבודה התומכת בהגדלת התקציב לשנת 2009 לצורכי תשלום קצבאות. לדבריהם, יש להגדיל את ההוצאות רק עבור הרחבת תשתיות וטיפול במשבר הכלכלי. חלק מהכלכלנים טענו שבכל מקרה אין להגדיל את ההוצאה. לבני מתנגדת לפרוץ את מסגרת התקציב, בשעה שכלכלת העולם עוברת זעזוע כה עמוק, אך מפלגת העבודה דורשת שמסגרת התקציב תגדל, כדי להילחם בקיצוץ בקצבאות הזקנה ולהזרים תקציבים לשכבות החלשות.

לפגישה עם ברק ולבני אתמול הוזמנו נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, ד"ר יעקב שיינין, אבי טיומקין, פרופ' אביה ספיבק, פרופ' דני בן דוד, יורם גבאי, מנו טרכטנברג, פרופ' אבי בן בסט, פרופ' אפרים צדקה וד"ר דני צידון.

המסחר ננעל בירידות שערים

המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב ננעל אמש בירידות שערים חדות, על רקע המשבר הפיננסי בארצות הברית. מדד תל אביב 25 צנח ב-6.33% ל-793.59 נקודות. מדד תל אביב 100 איבד 7.08% ל-707.03 נקודות. מדד תל-טק צלל ב-11.49% ל-165.73 נקודות, ומדד הנדל"ן צלל ב-11.04% ל-217.23 נקודות. מתחילת השנה השיל מדד הנדל"ן יותר משני שלישים מערכו.

המסחר בוול סטריט ננעל בסוף השבוע בירידות שערים, למרות אישור תוכנית ההצלה על ידי בית הנבחרים האמריקאי. דאו ג’ונס איבד 1.5% לרמה של 10,325 נקודות ונסוג ב-7.4% מרמתו בסוף השבוע שעבר. נאסד"ק ירד ב-1.5% לרמה של 1,947 נקודות והשלים צניחה שבועית של 10.8%. מדד S&P500 נחלש ב-1.3% לרמה של 1,099 נקודות ואיבד 9.4% בסיכום שבועי. בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.002% לרמה של 3.644%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully