וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: סחט כסף ואיים על אביו של ילד נעדר

עדי שמחוביץ

5.10.2008 / 18:34

תושב בית צפפה מואשם כי איים לפגוע בילד פלסטיני שנעלם בשנה שעברה אם לא יקבל אלפי שקלים. זאת, אף שלא ידע דבר על גורלו

כתב אישום הוגש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד מחמד עלקם, תושב בית צפפה בן 26, בגין סחיטה ואיומים של משפחה שבנה נעדר. מכתב האישום, שהגישה עו"ד שלומית בן יצחק מפרקליטות ירושלים, עולה כי בתחילת חודש מאי 2007 נעלם ילד כבן חמש וחצי מביתו בכפר דורא, שבשטחי הרשות הפלסטינית. לאחר היעלמותו של הילד, ביקשה המשפחה באמצעות כלי תקשורת פלסטיניים, כי כל היודע דבר על מקום הימצאו, ייצור קשר עם המשפחה. אביו של הילד מסר בשידורי הרדיו את מספר הטלפון בביתם לכל מידע שיתקבל וכן הבטיח תשלום כסף עבורו.

לפי כתב האישום, עלקם, ששמע את השידור, החליט לסחוט את האב. אף שלא ידע דבר על גורלו של הילד, התקשר ואיים לפגוע בבנו אם לא ישולמו לו סכומי כסף. עלקם אמר לאב, כי הוא ישראלי המדבר בשם החוטפים וכי הם דורשים 13,000 שקלים עבור השבת הילד, אך הוא שכנע אותם להפחית את הסכום ל-5,000 שקל. עלקם גם הזהיר את האב שלא יפנה למשטרה הישראלית או הפלסטינית, ואיים כי אם יעשה כן ירצח את בנו.

מכתב האישום עולה כי האב, שרצה לוודא שאכן מדובר בבנו, שאל את עלקם לצבע גרביו של הילד, אולם עלקם אמר כי הוא אינו רשאי למסור פרט זה. יומיים לאחר מכן, קבע האב עם עלקם להעביר לו את הכסף באמצעות נהג מונית, אותו ישלח עלקם לצומת בית פג'אר, בסמוך לצומת גוש עציון. משהגיע נהג המונית לצומת, נעצר על ידי המשטרה הפלסטינית. למחרת, קבע הנאשם עם האב ניסיון העברה נוסף, באמצעות נהג מונית אחר. נהג המונית אסף את הכסף מהאב והעבירו לעלקם. ארבעה נהגי מוניות איתם דיבר עלקם על תוכניתו נחקרו באזהרה ושניים מהם נעצרו. עד היום לא אותר הילד וגורלו לא נודע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully