וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "התהליכים המדיניים יימשכו"

פנחס וולף

5.10.2008 / 17:45

יו"ר קדימה נאמה בוועידת משרד החוץ ופנתה בין היתר לעמיתה הפלסטיני: "אל תתנו לשינויים פוליטיים להפסיק תהליכים אחראיים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"הכלכלה הישראלית היא כלכלה חזקה", כך הצהירה היום שרת החוץ ציפי לבני בוועידת משרד החוץ למדיניות ואסטרטגיה. "עד עכשיו, הכלכלה מביעה את החוסן שלה. אנחנו צריכים לשמור על היציבות הכלכלית, ולכן גם חשוב לשמור על היציבות הפוליטית". לדבריה, "ממשלה צריכה להאמין בשוק חופשי, אבל לדעת להתערב שיש כשלי שוק".

בנושא האירני אמרה לבני: "אירן איננה בעיה רק של ישראל, היא גם בעיה של שכנותיה. האידיאולוגיה האירנית תנסה לפעול כך שאנחנו לא נוכל לפתור את הסכסוך, על ידי תמיכה בחיזבאללה או בחמאס". לדבריה, "יש הבנה בעולם שיש צורך לפעול כדי לעצור את האיום הזה. לצערי אין עדיין תרגום נחוש לעשייה בפועל. חשוב שהמנהיגות העולמית תבין שרק השילוב סנקציות והאמירה שכל האופציות על השולחן, יוכל לייתר את השימוש בכוח".

לבני דיברה גם על תהליך השלום, ואמרה כי "ישראל רוצה להגיע לשלום עם שכנותיה כולן. עם הפלסטינים, הסורים, הלבנונים וכלל מדינות ערב. הרצון הזה קיים, הוכחנו אותו גם ביציאה מעזה. התהליכים המדיניים צפויים להימשך". היא פנתה בין היתר אל שר החוץ הפלסטיני שנכח באירוע, ולשאר המנהיגים בקריאה: "אל תתנו לתאריכים מקריים ולשינויים פוליטיים להפסיק תהליכים אחראיים. המדינה הפלסטינית תצטרך פתרון לאומי מלא ושלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully