וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו פיוס, גרסת צה"ל והמתנחלים

יהושע בריינר

5.10.2008 / 16:33

טוביה שטטמן בן ה-9 מיצהר, התעמת לפני שלושה שבועות עם מחבל שדקר אותו בגבו. בצה"ל החליטו להעניק לצעיר תעודת הוקרה

ברוח חגי תשרי: לאחר שבועות ארוכים של מתיחות בין מתנחלי השומרון לצה"ל, נראה כי בצבא מנסים להרגיע ולפייס בין הצדדים. מפקד חטיבת שומרון, אל"מ איציק בר, העניק בשבוע שעבר תעודת הוקרה לילד טוביה שטטמן בן התשע מההתנחלות יצהר.

לפני כשלושה שבועות נפצע שטטמן באורח קל, לאחר שהתעמת עם מחבל פלסטיני שחדר ליישוב. הילד הצעיר שנדקר בגבו תשע פעמים, יצא לעברו של המחבל, נאבק עימו ואף הצליח לשבור את סכינו. הפלסטיני ברח לכפר הסמוך, עסירה א-קבלייה ובעקבות כך פרצו באזור מהומות. בצה"ל טענו כי במהלך המהומות ירו מתנחלים לעבר הפלסטינים. שמונה פלסטינים נפצעו. המחבל, שהספיק להצית שני מבנים בשכונת שלהבת יה ביצהר, חדר שוב לאחר שבוע להתנחלות, אולם הפעם נורה על ידי חיילי צה"ל.

בתעודת ההוקרה נכתב כי היא ניתנה לשטטמן "על עמידתך בגבורה אל מול מחבל שחדר ליצהר". טקס הענקת התעודה התקיים בלשכתו של אל"מ בר בבסיס החטיבה המרחבית. בהודעת היישוב יצהר נכתב כי מפקד חטיבת שומרון "נדהם מאומץ הלב והגבורה של ילדי יצהר".

המתיחות בין תושבי השומרון לאל"מ בר התעצמה במהלך השבועות האחרונים, לאחר שמפקד החטיבה הורה לבדוק מתנחלים במחסומי צה"ל וביצע פינוי מאחזים. שיא המתיחות עם צה"ל, נרשם במהלך העימותים של תושבי יצהר עם הכפרים הסמוכים. בארגוני השמאל, האשימו את צה"ל באוזלת יד נגד אלימות המתנחלים וטענו שחייליו של אל"מ בר לא עצרו את המתנחלים שירו אל עבר תושבי עסירה א-קבלייה.

מזכ"ל שלום עכשיו יריב אופנהיימר אמר בתגובה לוואלה! חדשות, כי "תפקידו של המח"ט הוא לא לחלק פרסים אלא להבטיח את שלומם של התושבים באזור, יהודים וערבים, ולאכוף את החוק בשטחים". לדבריו, "ההתרפסות של הצבא מול תושבי יצהר מיותרת ופוגעת ביכולת להשליט סדר וחוק באיזור".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה, כי "מדובר באירוע מצומצם ואינטימי שתכליתו הוקרה לילד נפגע טרור. אין בכוונת צהל להתייחס לנאמר באירוע"/

לסיפורים הקשורים לצה"ל או למערכת הביטחון ניתן לפנות לכתב יהושע בריינר באמצעות המייל: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully