וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קושנר: "צרפת תמיד לימין ישראל"

פנחס וולף

5.10.2008 / 15:59

שר החוץ הצרפתי אמר בביקורו בישראל כי אירן מאיימת על ביטחון העולם כולו, וכי צרפת תמשיך להילחם באנטישמיות

"ישראל לא הוקמה כדי להיות כל העת במצב מלחמה, אלא כדי להיות בשלום עם שכניה". כך אמר היום (ראשון) שר החוץ הצרפתי, ברנאר קושנר, בוועידת משרד החוץ למדיניות ואסטרטגיה. "לישראלים יש זכות לחיות בלי לפחד שיפלו טילים בשדרות או באשקלון", אמר. "זכותם לעלות לאוטובוס בלי לחשוש שיפלו להרג".

הוא הוסיף כי ארצו תומכת בישראל. "צרפת תמיד תעמוד לימין ישראל. אנחנו גם עומדים לימין גלעד שליט, שהוא צרפתי ישראלי שנעצר בעזה. אני דורש שישחררו אותו ללא תנאי. אנו נגנה את הדברים הבלתי נסבלים – את דברי הנשיא האירני הקורא נגד ישראל, ונתגייס נגד התכנית הגרעינית של אירן". הוא הוסיף כי "האירנים מאיימים על מערכת הביטחון הקולקטיבית. לא נעמוד בשקט מול דברים שמתרחשים. מצד שני, נלך גם לפתיחות ושיחות זאם טהרן תנטוש את התכנית הגרעינית".

"צרפת ואירופה לעולם לא יעצרו את המאמצים נגד האנטישמיות ולא משנה מה מקורה. אנו נחושים להיאבק בזירות הבין לאומיות נגד האנטישמיות שגורמת לשיח ונאומים בלתי נסבלים. אנו מגויסים עם הקהילה הבין לאומית נגד הטרור. הגלובזיציה נתנה יכולות איומות ומאז 2001 אנו יותר פגיעים".

קושנר אמר כי הוא מאמין שציפי לבני תצליח להקים ממשלה. "אני סומך עליה", הצהיר. "אני מאמין שהנחישות, אומץ הלב שלה והיושר שלה שיקבעו את תהליך השלום. הלוואי שהיא תוכל להגיע ולהצליח וליצור כמו שהאמנו באנאפוליס ובוועידת פריז את אותה מדינה פלסטינית הנחוצה לצד מדינת ישראל כדי להבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל. אני מקווה שידידתי ציפי לבני תהפוך לראש הממשלה שיוביל לשלום ויוביל להקמת מדינה פלסטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully