וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים תובעים פיצוי בשל אי פינוי מאחז

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.10.2008 / 6:03

בתביעה תקדימית שהוגשה בשם בעלי קרקע פלסטינים שעל אדמתם הוקם המאחז מגרון, נתבעת המדינה לפצותם במיליון וחצי ש"ח

לראשונה הוגשה אתמול (ראשון) לבית משפט השלום בירושלים תביעה כספית נגד המדינה על כך שלא פינתה מאחז בלתי חוקי שהוקם בגדה ולא פעלה לסילוק הפולשים מהקרקע. חמישה תושבים פלסטינים, בעלי האדמות שעליהם הוקם המאחז "מגרון", הגישו בסיוע ארגון "יש דין" תביעה ובה נדרשת המדינה לפצותם בסך מיליון וחצי ש"ח.

על פי התביעה, לפני כתשע שנים פלשו לראשונה מתנחלים לאדמתם של התובעים ובחלוף שנתיים החלו להציב באופן בלתי חוקי מבנים על אדמותיהם הפרטיות של התובעים, המשתרעות על פני מאות דונמים. בתביעה נטען כי הקרקע שונתה לבלי הכר וכי נמנעה מהתובעים גישה אליה. כל זאת - תוך סיוע של הרשויות. "מדינת ישראל לא נקפה אצבע כדי למנוע הקמת המאחז למעט הוצאת צווים שלא נאכפו", לשון התביעה.

"מטעמים אידיאולוגיים", כותבים עורכי דינם של התובעים, "הדרישה לפיצוי נעשית רק על בסיס תפיסת הקרקע ולא עבור השימוש בה. התובעים אינם מעוניינים להרוויח ולו שקל אחד ממגורי הגזלנים על אדמתם". כיום מונה המאחז מגרון כ-60 מבנים וכ-40 משפחות מאכלסות אותו. בדיון שערך בג"ץ במהלך חודש פברואר השנה, התחייבה המדינה כי המאחז יפונה לא יאוחר מחודש אוגוסט 2008. אולם, כשהגיע המועד המדובר, נסוגה המדינה מהבטחתה זו, ונכון להיום מועד פינויו של המאחז אינו ידוע.

"מדינת ישראל מפרה את חובתה המוסרית והמשפטית כלפי אנשים שהיא כבשה ומסייעת במעשה ובמחדל לעבריינות המאורגנת של המתנחלים", מסביר עו"ד מיכאל ספרד, היועץ המשפטי של "יש דין", שהגיש את התביעה יחד עם עו"ד שלומי זכריה. "הפלסטינים מקבלים יחס השמור לבני קסטה נמוכה חסרי מעמד וזכויות והם נאלצו ונאלצים לצפות יום-יום באדמתם הגזולה כאשר הפולשים אליה נהנים מהגנת הצבא ותמיכת הממסד. מדינת ישראל תשלם פיצויים על כל יום שלא פינתה ושלא תפנה את הפולשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully