וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחמאס זועמים על בכירים שנפגשו עם אבו מאזן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.10.2008 / 15:29

בכירי חמאס בגדה שנפגשו עם יו"ר הרשות הפלסטינית עוררו מחלוקת חריפה בארגון. בעזה קוראים להשעות את חברותם של "עלובי הנפש"

מחלוקת חריפה התגלעה באחרונה בין הנהגת חמאס ברצועת עזה לבין הנהגת הארגון בגדה. מקורות פוליטיים המקורבים להנהגת חמאס בעזה מסרו היום (ראשון) לאתר חדשות ערבי כי המתיחות בין הצדדים נגרמה עקב פגישה שקיימו מספר בכירי חמאס בגדה עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בעקבותיה, טוענים המקורות, קראו בעזה להשעות את חברותם של הבכירים הללו בארגון.

לפי האתר, באחרונה התקיימה שיחת וידאו בין הנהגת חמאס בעזה ובגדה והשתתפו בה לראשונה ראשי הזרוע הצבאית של חמאס אחמד ג'עברי, אחמד רנדור ומרוואן עיסא. בשיחה הביעו פעילי חמאס מהגדה זעם על הפגישה של בכירי הארגון, בראשם סגן ראש הממשלה לשעבר נאסר א-דין א-שאער, עם אבו מאזן. "עלובי הנפש הולכים למוקאטעה ברמאללה להתקרב לאלו שמורים לעצור את חבריהם בארגון ולהכניסם לכלא של אבו מאזן ופיאד", אמרו.

בשיחה הבהירו מספר בכירים בארגון, כמו שר הפנים המודח סעיד סיאם, כי פגישות מסוג זה פוגעות בחמאס וכי יש להציב גבולות לאלו המתקרבים לאבו מאזן. בכיר הארגון בעזה מחמוד א-זהאר אמר בשיחה כי אותם בכירים שנפגשו עם אבו מאזן מייצגים רק את עצמם ולא את חמאס. לדבריו, יש לתבוע מהם דין וחשבון לפי חוקי הארגון.

האסירים חשים בחילה

לטענת המקורות, ג'עברי, הנחשב למפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אמר כי "יש להשעות את אלו שנפגשו עם אבו מאזן מפני שהפגישה פגעה בחמאס, במאבקו ובמנהיגיו ההיסטוריים. מי שנוהג כך מתנער מאמנת חמאס ומהמדיניות שלו". הנהגת חמאס בגדה הסכימה עם הדברים ואמרה כי האסירים הנמצאים בבתי הכלא של הרשות בגדה "חשים בחילה" לנוכח הפרסומים על פגישות עם אבו מאזן. לאחר שהמשתתפים החליטו להמליץ להשעותם מהארגון, הוחלט להעביר את הנושא לדיון אצל מועצת השורא, גוף ההנהגה המרכזי של חמאס.

לפני מספר ימים ביקרה משלחת של חמאס את אבו מאזן בלשכתו ברמאללה לרגל עיד אל-פיטר החל בתום חודש רמדאן. בפגישה נכחו מלבד א-שאער גם שרים לשעבר בממשלת חמאס וחברי פרלמנט של הארגון. בפגישה דנו המשתתפים בצורך בקיום דיאלוג בין פתח לחמאס וא-שאער ביקש מאבו מאזן לחון את עצורי חמאס בגדה כמחווה של רצון טוב לקראת הדיאלוג שצפוי להיפתח בקרוב בקהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully