וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד על הירשזון: "הבאתי לו כספים הביתה"

עדי שמחוביץ'

5.10.2008 / 15:46

בביהמ"ש עלתה תמונה עגומה של התנהלות יו"ר הסתדרות העובדים הלאומית: פדיון המחאות למזומן ומעטפות כסף הביתה

בבית המשפט המחוזי בתל אביב התקיים היום (ראשון) הדיון השני במשפטו של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון. התביעה העלתה על דוכן העדות שלושה עובדים לשעבר בהסתדרות העובדים הלאומית. מטרת העדויות היתה להראות שיטות עבודה לקויות ותמוהות של הירשזון בעת כהונתו כיו"ר הארגון.

שלמה ארואס, שליח בהסתדרות העובדים, העיד כי העביר מעטפות כסף לביתו של הירשזון ברמת אביב. כמו כן, סיפר כי פדה המחאות לכסף מזומן, והעביר את הסכומים להירשזון. בתוך כך, סיפר כי הביא לביתו של הירשזון גם מרשמי תרופות על שמו.

גדי מדינה, עוזר למנכ"ל ההסתדרות הלאומית, העיד גם הוא בבית המשפט. מדינה סיפר על העברות כספים שנעשו בהסתדרות וסיפר על מקרה התבקש לפדות המחאה במקומו של ארואס, שלא הגיע לעבודה. את ההמחאה, על סך 30,000 שקלים, הוציא מדינה על שמו.

מדינה העיד כי חשב שהפעילות תמוהה, ופנה בעניין ליצחק רוסו, אחד הנאשמים בפרשה ומי שהיה בזמנו מנכ"ל ההסתדרות העולמית. רוסו טען כי אין המקרה חריג. במהלך החקירה הנגדית, תהתה השופטת ברכה אופיר כיצד הרגיש מדינה כשהפכו אותו לנער שליח: "אני הייתי נפגעת מאד", אמרה. מדינה ענה שזה לא הפריע לו.

עד נוסף שהעיד היום הוא משה רוזנטל מוועדת הביקורת של הסתדרות העובדים הלאומית. הדיון הבא במשפט יתקיים מיד לאחר חג הסוכות. בדיון צפוי להעיד עובדיה כהן, ראש אגף הכספים בהסתדרות העובדים הלאומית ויו"ר ניל"י. כהן, שהואשם אף הוא בפרשה, הגיע לפני כשבוע לעסקת טיעון, והורשע בעבירות של גניבה מידי מנהל, הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד. הוא צפוי לעונש של ארבע שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully