וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירת כרמל: מערכת הבחירות מתחממת

קובי מנדל

5.10.2008 / 14:37

ביהמ"ש קבע כי סיעת הליכוד לא תוכל לתמוך בשני מועמדים לראשות העיר כפי שקיוותה. יו"ר האופוזיציה נתניהו יחוייב לעמוד לצד המועמד אברהם פריד

בית המשפט המחוזי בחיפה קבע היום (ראשון) כי על יו"ר הליכוד בנימין נתניהו וארבעה בכירים אחרים להימנע מלתמוך באריה טל, חבר מועצת העיר טירת כרמל בהתמודדות על כהונת ראשות העירייה. כמו כן, נקראו החמישה שלא לאפשר לו לעשות שימוש באותיות "מח"ל" במסגרת מערכת הבחירות. ההחלטה ניתנה בעתירה שהגיש אברהם פריד, חבר הליכוד וחבר מועצת העיר, שהציע את מועמדותו לראשות העיר במסגרת סיעת הליכוד.

פריד הגיש את עתירו בהסתמך על חוקת הליכוד, על לפיה מועמד לראשות העיר ייבחר על ידי חברי סניף הליכוד ברשות המקומית בבחירות מקדימות. אולם, בפעם זו החליטה ועדת ההיגוי העליונה שלא ייערכו בחירות מקדימות, וכי אריה טל הוא שיהיה מועמד הליכוד לבחירות לראשות העיר טירת הכרמל. זאת, מן הטעם שסקרי דעת קהל שהומצאו לועדת ההיגוי, הצביעו על פער גדול לזכות אריה טל.

משנודע לפריד על החלטתה של ועדת ההיגוי לתמוך בטל, הגיש לבית הדין המפלגתי עתירה כנגד החלטה, ואכן בית הדין קבע שחייבות להיערך בחירות מקדימות. משנוכח פריד כי מועד הפריימריס שנקבע ליום 3.9.08 הולך ומתקרב, ועדיין לא נעשה דבר, הגיש את עתירתו לבית המשפט, ובה ביקש להורות למשיבים לקיים את החלטת בית הדין של התנועה ולהורות על קיום הבחירות המקדימות.

נוגד את חוקת המפלגה

בעקבות החלטת בית הדין הודיע אריה טל שהוא מסיר את מועמדותו לבחירות המקדימות ופריד נותר כמועמד יחיד, ומשכך, הכריזה ועדת הבחירות המקדימות של הליכוד כי הוא נבחר להיות מועמד המפלגה. למרות החלטות בית הדין, קיבלה ועדת ההיגוי החלטה להכיר בסיעה היוצאת של אריה טל כסיעת בת של הליכוד.

אברהם פריד ואריה טל היו חברים באותה סיעה במועצת העיר טירת הכרמל, אך בהליך ההזדהות לסיעות - נפרדו דרכיהם וכל אחד מהם הכריז שהוא משתייך לסיעה שונה. המבקש הזדהה בשם סיעת "הליכוד מח"ל" וטל בשם סיעת "טירת הכרמל 1". ועדת ההיגוי הכירה בסיעתו של טל כסיעת בת של הליכוד ואף העניקה לו מימון בחירות. פריד לא קבל מימון בחירות. סיעת הליכוד הודיעה לשר הפנים שהליכוד הוא סיעת האם של שתי הסיעות הללו.

השופט יצחק עמית ציין כי לא מצא בחוקת הליכוד הוראה שמסמיכה את ועדת ההיגוי לקבוע שתנועת הליכוד תתמוך במועמד נוסף לצד המועמד שכבר נבחר. הוא הורה להעביר לפריד תקציב למימון מערכת הבחירות ולרשימת המתמודדים לכהונת חברי מועצה מטעם תנועת הליכוד. עוד קבע כי התזה של המשיבים, בדבר שתי רשימות ושני מועמדים תחת כנפי תנועת הליכוד, נוגדת את חוקת המפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully