וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים קראו לאלוף: "אתה משת"פ של אולמרט"

יהושע בריינר

5.10.2008 / 13:37

הרמטכ"ל ואלוף פיקוד המרכז סיירו בחברון וזכו לקריאות גנאי מצד תושבים רבים שהגיעו למקום. לאשכנזי הם אמרו: "אל תיכנע לשמאלנים"

הרמטכ"ל גבי אשכנזי ואלוף פיקוד המרכז גדי שמני הגיעו הבוקר (ראשון) לסיור בחברון, שבמהלכו קראו המתנחלים לעברם קריאות גנאי. בין היתר קראו המתנחלים לעבר אשכנזי: "אל תיכנע לשמאלנים", גם שמני עצמו, אותו רואים בימין הקיצוני כאויב, זכה לקריאות גנאי והמתנחלים קראו לעברו, "אתה פוליטיקאי שמאלן ומשת"פ של אולמרט". בין הקצינים הבכירים למתנחלים לא היה כל מגע, והסיור נמשך כסדרו.

הסיור עצמו נערך תחת מעטה חשאיות. כוחות אבטחה גדולים הן של מאבטחי הרמטכ"ל והן מטעם כוחות הביטחון במקום התלוו לאשכנזי ושמני על מנת למנוע מנעו מפעילי ימין להתקרב לשניים. רק לקראת סוף הסיור בחברון ובשכונת תל רומיידה זיהו המתנחלים את הקצינים ותושבים רבים מהאזור החלו להגיע למקום.

יחסי האיבה בין המתנחלים לשמני התפתחו בעיקר לאחר שהאלוף הוציא צווי הרחקה מנהליים לשלושה פעילי ימין. בעקבות כל החלו פעילים לערוך הפגנות שבועיות מול ביתו של שמני ביישוב רעות. אירועי האלימות האחרונים של מתנחלים בגדה בעקבות פינויי מאחזים וההתבטאויות האחרונות של שמני בעניין האלימות של המתיישבים הוסיפו ליחסים העכורים בין הצדדים.

בראיון שהעניק לעיתון "הארץ" בשבוע שעבר מתח שמני ביקורת חריפה על האלימות ההולכת וגוברת שמפעילים מתנחלים קיצונים בגדה המערבית. לדבריו, השוליים הקיצוניים והאלימים בימין מתרחבים והולכים, לנוכח הגיבוי שהם מקבלים מחלק מההנהגה - הרבנית והציבורית - בההתנחלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully