וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המורים: "נקיים מחר שביתת אזהרה בת שעה"

נעמה טלמור

5.10.2008 / 13:10

מחר יחלו הלימודים בבתי הספר העל יסודיים בשעה 9:00 זאת לאות מחאה על פיטורין וצמצום של 750 משרות בחינוך תעבורתי. "תמיר מתנערת מאחריותה"

ארגון המורים העל יסודיים הודיע היום כי יקיים מחר (שני) שביתת אזהרה בת שעה החל מהשעה 8:00 בבוקר ועד לשעה 9:00. בארגון המורים החליטו למחות על צמצום ופיטורי כ-750 מורים המלמדים בחינוך התעבורתי. "משרד התחבורה ביטל את התקציב המיועד לחינוך התעבורתי", ציינו בארגון המורים, "ובערב פתיחת שנת הלימודים נמסר למורים על רוע הגזרה".

"שרת החינוך מתנערת כליל מאחריותה לכלל המערכת עליה היא מופקדת ואין זו הפעם הראשונה", אמר רן ארז, יו"ר ארגון המורים הארצי, "אחריות השרה היא על כל מערכת החינוך מא' ועד ת', על כל מרכיביה ורכיביה של מערכת זו. חיפוש תורמים, גופים פרטיים – מתערבים, פילנטרופים למיניהם ואף משרדי ממשלה שיממנו את המערכת, גורם לכך שבלא מעט מקרים, בעל המאה הופך לבעל הדעה".

עוד הוסיף ארז כי " הדבר גורם לזעזועים לא מעטים במערכת. כך היה כשמשרד הבריאות קיצץ מתקציבו דווקא את הסכום המיועד למימון אחיות בתיה"ס, המשטרה קיצצה את אבטחת מוסדות חינוך וכעת משרד התחבורה, מקצץ חינוך למניעת תאונות ונהיגה נכונה בקרב בני הנוער. וכך, היות ונושא חינוך תעבורתי מתקצב ע"י משרד התחבורה,נוח להטיל עליו את האחריות". סיכם

בארגון המורים טוענים כי למרות פניותיהם למשרד החינוך, בדרישה לבטל את רוע הגזרה, משרד החינוך מתעלם, ובכלל זה גם מהצעות פתרון שהעלה הארגון. "חינוך תעבורתי לתלמידי כיתות י', יא', הוא בנפשנו", אמר ארז "מתוך שכולנו יודעים עד כמה גדולה המעורבות של צעירים בתאונות דרכים. עובדה היא שגם משרד החינוך מייחס חשיבות למקצוע, לאור העובדה שחרף הקיצוצים שנעשו בתקציבו בשנים האחרונות, החינוך התעבורתי המשיך להיות חלק אינטגראלי מתכנית הלימודים"

תגובת משרד החינוך טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully