וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלימודים בתיכונים יתחילו הבוקר בתשע

נעמה טלמור

6.10.2008 / 3:19

ארגון המורים הודיע כי יקיים שביתה בת שעה אחת בתיכונים, כמחאה על צמצום 750 מורים. ארז: "תמיר מתנערת מאחריותה למערכת"

ארגון המורים העל-יסודיים הודיע כי יקיים הבוקר (שני) שביתת אזהרה. השביתה תיארך כשעה, ותלמידי כיתות ז' עד י"ד בכל התיכונים וחטיבות הביניים יתחילו ללמוד בשעה 9:00.

המורים מוחים על צמצום משרותיהם של כ-750 מורים המלמדים בחינוך התעבורתי ועל פיטוריהם של חלק מהם. "משרד התחבורה ביטל את התקציב המיועד לחינוך התעבורתי", ציינו בארגון המורים, "ובערב פתיחת שנת הלימודים נמסר למורים על רוע הגזרה".

"שרת החינוך מתנערת כליל מאחריותה לכלל המערכת עליה היא מופקדת ואין זו הפעם הראשונה", אמר רן ארז, יו"ר ארגון המורים הארצי. "אחריות השרה היא על כל מערכת החינוך מא' ועד ת', על כל מרכיביה ורכיביה של מערכת זו".

ארז הוסיף כי "הדבר גורם לזעזועים לא מעטים במערכת. כך היה כשמשרד הבריאות קיצץ מתקציבו דווקא את הסכום המיועד למימון אחיות בתי הספר, המשטרה קיצצה את אבטחת מוסדות חינוך וכעת משרד התחבורה, מקצץ חינוך למניעת תאונות ונהיגה נכונה בקרב בני הנוער. וכך, היות ונושא חינוך תעבורתי מתקצב על ידי משרד התחבורה, נוח להטיל עליו את האחריות". סיכם.

בארגון המורים טוענים כי למרות פניותיהם למשרד החינוך, בדרישה לבטל את רוע הגזרה, משרד החינוך מתעלם, ובכלל זה גם מהצעות פתרון שהעלה הארגון. "חינוך תעבורתי לתלמידי כיתות י'-יא' הוא בנפשנו", אמר ארז, "משום שכולנו יודעים עד כמה גדולה המעורבות של צעירים בתאונות דרכים. עובדה היא שגם משרד החינוך מייחס חשיבות למקצוע, לאור העובדה שחרף הקיצוצים שנעשו בתקציבו בשנים האחרונות, החינוך התעבורתי המשיך להיות חלק אינטגרלי מתכנית הלימודים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "המשרד מייחס חשיבות רבה להוראת החינוך לבטיחות בדרכים בבתי הספר. לצערנו, המשרד התבשר השנה כי בעקבות הקיצוצים בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לא תוכבר ההתחייבות התקציבים בסך של כ-40 מיליון שקלים לטובת מפעל חשוב זה המעסיק מאות מורים מקצועיים ומצויינים. שרת החינוך ומנכ"לית משרדה פועלות להשבת התקציב ממשרד התחבורה".

  • עוד באותו נושא:
  • שביתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully