וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: סוכל פיגוע במחסום חווארה ליד שכם

יהושע בריינר

5.10.2008 / 11:27

צעיר פלסטיני נעצר במחסום כשלגופו שני מטעני צינור. המטענים פוצצו באופן מבוקר והצעיר הועבר לחקירה. לפני שבועיים אירע אירוע דומה

כוח של משטרה צבאית וגולני חשפו הבוקר (ראשון) שני מטעני צינור על גופו של צעיר פלסטיני שהגיע למחסום חווארה הסמוך לשכם. הצעיר הגיע למחסום ובמהלך בדיקות ביטחוניות התגלו המטענים על גופו. המטענים פוצצו באופן מבוקר במקום, והצעיר הועבר לידי משטרת ישראל להמשך חקירה.

זהו ארוע נוסף בשרשרת של ניסיונות לפיגוע שאירעו במחסום חווארה. המשמעותי שבהם אירע לפני כשבועיים, כאשר אשה פלסטינית שפכה חומצה על פניו של חייל צה"ל ופצעה אותו באורח קל עד בינוני. רופאיו של החייל חששו כי איבד את ראייתו, אך לבסוף החשש התבדה. המחבלת, אישה כבת 50, עברה במסלול ההומניטרי שבמחסום, שבו אין בדיקה.

ככל הנראה היה מדובר באשה שביצעה פיגוע דומה שבועיים לפני כן כשהגיעה למחסום, שפכה חומר חומצתי על פניו של אחד החיילים ונמלטה מהמקום. החייל נפצע באורח קל עד בינוני. הפלסטינית פעלה ככל הנראה מטעם אחד הארגונים הפועלים בשכם. לקראת חודש הרמדאן הקל צה"ל מאוד את המעבר במחסומים, ואלוף פיקוד המרכז גדי שמני אף הוציא הוראה לחיילים להתחשב ולגלות רגישות יתרה למעבר פלסטינים.

בשבוע שעבר עצר כוח צה"ל פלסטיני שהגיע למחסום כשעל גופו סכין באורך של כעשרה סנטימטר. זאת במהלך בדיקה ביטחונית שערך הכוח במחסום. הסכין הוחרמה והפלסטיני נעצר והועבר לחקירת כוחות הביטחון.

לפני כשבועיים סוכל ניסיון דקירה של חייל צה"ל במחסום חווארה, כשפלסטיני הגיע למחסום כשברשותו סכין באורך 10 ס"מ, שלף את הסכין וניסה לדקור חייל שעמד במחסום. החייל דרך את נשקו והצליח להתחמק. חיילים נוספים שהיו במקום הצליחו להשתלט על המחבל, עצרו אותו והעבירו אותו לחקירת כוחות הביטחון. איש מהחיילים לא נפגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully