וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנרלים ישראלים בדימוס, חדל קשקשת ברשת

5.10.2008 / 10:43

רועי כ"ץ לא מבין מהיכן שואבים אמנון ליפקין שחק, עוזי דיין ועמיתיהם את החוצפה להמליץ לאמריקאים להצביע בעד ברק אובמה

אפשר רק לדמיין מה הייתה התגובה הציבורית בישראל לו היה מתפרסם סרטון וידאו ובו היו ממליצים אנשי צבא ומודיעין אמריקניים ממוצא יהודי למי להצביע בבחירות לראשות ממשלת ישראל. בסרטון, שלא יופק כנראה לעולם, יופיעו הגנרלים לשעבר ויספרו על פי הבנתם האסטרטגית ונסיונם הצבאי ארוך השנים מדוע טוב למדינת ישראל ראש ממשלה כזה או אחר למרות שהם עצמם כלל אינם אזרחי המדינה בה הם תוחבים את אפם הבטחוני. ניתן רק לשער את מימדי השערורייה שהייתה פורצת ואת הטענות המוצדקות על התערבות ושיקולים זרים בענייניה של מדינה אחרת.

אך מה שאסור לגויים או לאזרחי מדינה אחרת מותר לבחורינו המצוינים פורשי מערכת הביטחון. בסרטון שהופץ הלילה ממליצים גנרלים ישראליים בדימוס לאזרחים האמריקניים להצביע עבור ברק אובמה. בארגון היהודי שהפיק את הסרטון לא הלכו בקטן, הם ליהקו את את מיטב הבכירים שהסכימו לדקלם את משנתם בסרטון המחפיר. בין כוכבי סרטון התעמולה ניתן למצוא את הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין שחק, את סגן הרמטכ"ל לשעבר והמצטרף הטרי לליכוד עוזי דיין, גם האלוף במילואים עמרם מצנע תורם את חלקו וכך גם את מפקד דרום לבנון לשעבר תא"ל במילואים גיורא ענבר. כולם יושבים ומספרים מדוע ברק אובמה טוב לישראל ועמדותיו המדיניות תואמות את האינטרס הישראלי בניגוד גמור ליריבו ג'ון מקיין.

ניתן כמובן לשאול מהיכן הצליחו הגנרלים המכובדים להגיע למסקנה לפיה המועמד הדמוקרטי טוב יותר לישראל ועל איזה בסיס עובדתי הפסיד בקרב על האינטרס הישראלי דווקא ג'ון מקיין, שמחזיק ברקורד של יקיר התנועה הציונית. אבל זוהי שאלה שולית שמסתירה את העיקר. מדוע החליטו אנשים שאינם מתאפיינים בטפשות להעמיד את עצמם לשירותו של מועמד בבחירות המתקיימות עשרות אלפי קילומטרים מביתם? האם הכישלונות הפוליטיים הפרטיים של מצנע, ליפקין שחק ודיין גרמו להם להאמין שאולי המצביעים בבתי האבות היהודיים בפלורידה ואריזונה ישתכנעו מדעתם ודרגתם יותר מהמצביעים במערכות הבחירות בישראל, בהן נכשלו?

המסנגרים יגידו שכל המרואיינים בסרט דיברו כאנשים פרטיים, אך זו איוולת לשמה. כל המרואיינים מצוינים בדרגתם ובתפקידם הצבאי האחרון וברקע הדברים מופיעות תמונות שלהם במדי צבא. שיקול דעת וראייה צרה כל כך בקרב אנשים שהיו בתפקידים בכירים כל כך במערכת הביטחון מעלה סימני שאלה קשים בכל הקשור ליכולת קבלת ההחלטות של בעלי תפקידים אלו בעתיד. טוב יעשה עמרם מצנע אם ימשיך לעסוק בהעמקת גביית המיסים בירוחם. עדיף לאמנון ליפקין שחק להתרכז בתפקידו החדש באל על וכדאי לעוזי דיין לנסות להחיות את הקריירה הציבורית במדינה בה הוא אזרח, לפני שהוא ממליץ לאמריקנים למי להצביע.

עוזי דיין מסר בתגובה לפרסום הסרטון כי הוא רואיין בנושא המדיניות והביטחוניות במזרח התיכון שיעסיקו את הנשיא הבא, אך מעולם לא תמך באובמה. דיין "תובע מהארגון היהודי (JCER) שעשה את מעשה השקר והנבלה הזה להוציא אותי מייד מהסרטון ואשקול גם צעדים משפטיים". לדבריו, "אסור לנו כישראלים להתערב בבחירות בארה"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully