וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "להכין רשת ביטחון כלכלית לאזרחים"

פנחס וולף

5.10.2008 / 13:05

שר הביטחון אמר את הדברים על רקע המשבר הכלכלי העולמי. מוקדם יותר אמר שר האוצר כי אסור לשנות התקציב. אולמרט: "עוקבים אחרי המשבר"

שר הביטחון אהוד ברק דיבר היום (ראשון) בישיבת הממשלה השבועית ואמר כי "אמנם המשבר הכלכלי העולמי הוא איום, אך חבויות בו גם הזדמנויות לתיקונים". לדבריו, "נדרשת התערבות יזומה על הטיפול במשבר סביב שולחן מרובע עם האוצר, הנגיד, ההסתדרות והמעסיקים". ברק הביע חשש מפני העתיד לבוא ואמר כי "כבר היום יש להקדיש מחשבה לנושא רשת ביטחון לאזרחים למקרה הצורך".

שר האוצר רוני בר און נשא דברים מוקדם יותר בפורום שרי קדימה על המשבר הכלכלי העולמי, ואמר כי "מתקיים מעקב יומיומי עם נגיד בנק ישראל וראש הממשלה בכל הקשור למשבר העולמי ואין סימן של דאגה ממשית". בר און, מתומכיה הראשונים של יו"ר קדימה ציפי לבני, אמר כי "דווקא בגלל המשבר העולמי, אסור לפתוח את יעדי התקציב". דבריו עלולים להנחית מכה קשה על לבני, שככל הנראה תאלץ לשנות עמדותיה בנושא התקציב במסגרת המשא ומתן הקואליציוני עם ש"ס ומפלגת העבודה.

לאחר פגישת הפורום, נפתחה ישיבת הממשלה בדבריו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, שדיבר גם הוא על המעקב המשותף אחר המשבר הכלכלי העולמי. לדבריו, "נמשיך לבדוק את המצב הכלכלי בעולם ונעשה זאת במלוא המודעות המתבקשת".

אולמרט דיבר על ביקורו הצפוי ברוסיה, ואמר כי היא נדחתה זמן רב. לדבריו, "עדכנתי את ממלאת מקומי והמיועדת להקמת הממשלה ציפי לבני בנסיעה והיא נעשית בידיעתה ובהסכמתה". הוא הוסיף כי רוסיה היא "מעצמת-על חזקה וחשובה ויש שורה של נושאים על סדר היום ביננו לבינם". ראש הממשלה אמר כי בפגישה יעלו "נושאים שמעוררים דאגה מיוחדת, בכל הקשור לאספקת נשק לגורמים בלתי אחראיים וגם על הטיפול בבעיה האירנית".

אולמרט התייחס גם לשר התחבורה שאול מופז, שלאחר הפסדתו ללבני בבחירות המקדימות לקדימה החליט לצאת לחופשה. לדבריו, "אני לא מבין על מה המהומה, שר התחבורה ביקש לצאת לחופשה וקיבל אישור לכך והיום הוא שב לאחריה".

שר התמ"ת אלי ישי (ש"ס) תקף בחריפות את הפרסום על פיו תערך פסגת שלום במצרים בחודש ינואר הקרוב, ואמר כי "ההתכנסות היא לעג לרש, שלושת המנהיגים, אולמרט בוש, ואבו מאזן לא יכולים לנהל פסדה משום ששלושתם נמצאים בסיום תפקידם, וכל הסכם שיוצג שם לא יכול להיות בר קיימא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully