וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשודים ברצח פרופ' ניב שוחררו למעצר בית

נתיב נחמני

5.10.2008 / 12:49

העליון דחה את הערעור שהגישה הפרקליטות נגד שחרורם של ארבעת החשודים ברצח. נציגת הפרקליטות הודתה: "הגענו למבוי סתום"

ביהמ"ש העליון דחה היום (ראשון) את עתירת המדינה והורה לשחרר למעצר בית את ארבעת החשודים שנעצרו בחשד למעורבות ברצח הפרופסור דוד ניב. השופטת מרים נאור קבעה כי הארבעה ישהו בביתם למשך שבעה ימים כשעליהם אזיקים אלקטרונים. עו"ד משה שרמן המייצג שניים מהחשודים יחד עם עו"ד דוד יפתח, אמר בתום הדיון לוואלה! חדשות כי "גם בית המשפט העליון השתכנע שהתיק תקוע ושאין התקדמות בחקירה. בהתחשב בנסיבות הקיימות, ניתן היום לומר שהצדק ניצח".

בתחילת הדיון הודתה נציגת הפרקליטות, עו"ד דפנה פינקלשטיין, שהחקירה הגיעה למבוי סתום, אך טענה כי החקירה מעלה חשד סביר נגד הארבעה וכי החשדות נגדם מוצקים. גורם במשטרה המעורה בחקירה אמר לוואלה! חדשות כי צוות החקירה משוכנע שהארבעה שנעצרו ביצעו את המיוחס להם, "לא משנה מה תהיה ההחלטה היום, אנחנו נמשיך באותו כיוון החקירה".

השופטת אמרה כי "מזה שבוע לא הייתה פריצת דרך בחקירה, אוסיף ואומר, מבלי להוסיף פרטים, כי מתוך עיון בחומרים סיכוייה של פריצת דרך אינם נראים, לכאורה, טובים". עם זאת, הזסתייגה השופטת ואמרה כי "יש מקום להקשות במידה מסויימת את תנאי השחרור בערובה שנקבעו, בהסכמת הסנגורים אני מורה כי השחרור ייעשה בתנאים של הצמדת איזוק אלקטרוני וכן על איסור שימוש בכל טלפון, מכשיר סלולארי, מחשב או אמצעי אחר המאפשר קומוניקציה. המשטרה רשאית לעקוב אחר קיומו של תנאי זה, תוך כניסה לבתים ללא התראה מראש".

עו"ד גיורא זילברשטיין המייצג את אחד החשודים אמר כי "אני שמח על ההחלטה ועל כך שבית המשפט קיבל את טענותינו שהחקירה תקועה. היום הוכח שבית המשפט העליון הוא מבצרו האחרון של האזרח".

"החומר אינו מצדיק מעצר"

ביום חמישי האחרון דחה בית משפט השלום בתל אביב את בקשת המשטרה להמשך מעצרם של סלים אל באז, עימאד מוגרבי, מני בן דוד וסמי אל מוגרבי, שנחשב לחשוד המרכזי בפרשה, והורה לשחרר אותם למעצר בית. למחרת, ביום שישי, דחה בית המשפט המחוזי בעיר את הערר שהגישו נציגי המשטרה וקבע כי לאחרונה לא היתה התפתחות משמעותית בחקירה וכי הראיות שישנן בידי המשטרה אינן מספיקות להגשת כתב אישום נגדם.

"לאחר שבחנתי את החומר הנמצא בידי צוות החקירה בפרשה הסבוכה, מצאתי שהוא אינו מצדיק את המשך מעצר החשודים", כתבה השופטת בהחלטתה. בבקשת הערר שהגישה פרקליטות המדינה לבית המשפט העליון נגד החלטת המחוזי נכתב כי בית המשפט שגה כשהורה על שחרור החשודים וכי בידי המשטרה חשד סביר למעורבות החשודים ברצח.

פרופ' דוד ניב, בן 57, מומחה להרדמה וטיפול נמרץ ומנהל היחידה לטיפול בכאב בבית החולים "איכילוב" בתל אביב נרצח בפברואר 2007 בדרך אלוף שדה ברמת גן. עם הגיעם לזירה סברו בתחילה השוטרים כי מדובר בתאונת דרכים, מכיוון שפרופ' ניב נמצא במכוניתו לאחר שהתנגש בעץ שעל אי התנועה. אך זמן קצר לאחר מכן התגלה כי הוא נורה מספר פעמים בפלג גופו העליון. גם בדופן המכונית התגלו קליעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully