וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי אברגי'ל הורשעו בתכנון לפגוע באלפרון

עדי שמחוביץ

5.10.2008 / 11:15

אמיר סנקר ואיתן גרלה הורשעו בקשירת קשר לרצח נסים אלפרון לפני כשנה וחצי, אך זוכו מביצוע המעשה. פרקליטם: "עלילת דם"

בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה הבוקר (ראשון) את אמיר סנקר ואת איתן גרלה מניסיון לרצח ניסים אלפרון במגדלי "שער העיר" ברמת גן לפני כשנה וחצי. עם זאת, סנקר, תושב ערד בן 36, וגרלה, בן 38 ממושב בני עי"ש הורשעו בקשירת קשר לניסיון רצח של אלפרון, נשיאת נשק שלא כדין וסיכון חיי אדם.

השופט חאלד כאבוב כתב בהחלטתו כי "הקשר לרצח הוכח הלכה למעשה", וכי "המאשימה הוכיחה כי גרסאות הנאשמים היו בלתי סבירות בעליל, והן "גרסאות שקר שנועדו רק להליך המשפטי". לפני כשבועיים זיכה בית המשפט מניסיון רצח את אחיו של סנקר, ירון, מניסיון הרצח של ניסים אלפרון, אך הרשיע אותו בניסיון הרצח של אחיו יעקב אלפרון.

פרקליטם של השניים, עו"ד יורם שפטל, אמר כי "בהחלטתו קיבל בית המשפט חלק מהטענות החמורות שהעלנו נגד המשטרה". שפטל הזכיר את התקרית שאירעה בזמן המעצר של השניים, בה נהרג נפצע שוטר ונהרג חברם של הנאשמים, אבישי בלקר, שלפי כתב האישום היה מעורב גם הוא בניסיון הרצח. "המשטרה ניסתה להלביש עלילת דם חמורה על בלקר", אמר. "חשוב לזכור שהשר לביטחון פנים אבי דיכטר, שאינו החכם באדם, רץ ביום האירוע לתקשורת ואמר שמצב הפשיעה בארץ חמור".

לפי כתב אישום שהוגש לפני כשנה וחצי, השלושה נשכרו על מנת להתנקש בחיי אלפרון. כשהגיעה המשטרה לעצור אותם, ניסה בלקר להימלט תוך כדי שהוא יורה לעבר השוטרים. השוטרים השיבו בירי, ובלקר נהרג.

סכסוך על השליטה במיחזור בקבוקים

הרקע לניסיון החיסול, על פי כתב האישום, הוא סכסוך מתמשך בין משפחת אברג'יל לבין משפחת אלפרון על שליטה במיחזור בקבוקי משקה באזור המרכז. קדמה לניסיון הרצח תגרה אלימה ברמת גן בינואר, שבה נפצעו איציק אברג'יל ומקורבו מוטי חסין.

השופט, שחלק בהחלטתו שבחים רבים למשטרה על איסוף החומר המודיעני והתנהלותה בפרשה, כתב גם כי מצא לנכון לבקר את המשטרה על האופן שבו פעלה בסמוך לירי על בלקר. "המשטרה לא אטמה את זירת האירוע, לא פעלה לאיסוף כל הראיות בשטח ואפשרה לאנשים זרים להיכנס לזירה באופן שהקשה מאוד על עבודת צוותי מז"פ" - כתב. "בסופו של דבר, משום מחדלים אלו, אין בידיי את אותן ראיות המעידות על ירי מסיבי שבוצע על ידי בלקר במהלך האירוע", קבע.

הפרקליט הנוסף של השניים, עו"ד שרון נהרי, אמר כי "אנחנו שבעי רצון מהתוצאה. בית המשפט זיכה מהאישומים החומרים ונפעל לשחרור מיידי של שני הנאשמים". עורכי הדין ביקשו לשחרר את השניים עד למתן גזר הדין ממעצר הבית בו הם נתונים מאז מעצרם, אך בית המשפט לא קיבל את הבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully