וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האח הגדול" הבריטי הופך מריאליטי למציאות

עידן דורנר

5.10.2008 / 10:36

הממשלה בלונדון שוקלת להשקיע מיליארדים במאגר, שייפקח על שיחות הטלפון והגלישה באינטרנט של כל אדם במדינה. בקרוב אצלנו?

ממשלת בריטניה שוקלת להשקיע למעלה מ-12 מילארד ליש"ט במאגר מידע, שנועד לפקח ולעקוב אחר הגלישה באינטרנט, הדואר האלקטרוני ושיחות הטלפון של כל אדם במדינה. מרכז האזנות הסתר של המדינה כבר קיבל מיליארד ליש"ט כדי לממן את השלב הראשון של התכנית.

לפי הדיווח ב"סאנדיי טיימס" מאות סוכנים חשאיים יגויסו בכדי לעקוב בזמן אמת אחר לקוחות ספקיות האינטרנט והמפעילות הסלולריות במדינה, להן יש מיליוני לקוחות. השרים מתכוננים להתנגדות חריפה לתכנית. האחראי לביטחון הפנים בממשלת הצללים של האופוזיציה, דומיניק גרייב, אמר כי "כל החלטה של הממשלה להתמש ביכולות לעקוב אחר נתנוני מידע תקשורתיים ללא דיון ציבורי תשמע זדונית".

כיום ארגון הביון הבריטי, ה-MI5, מבצע מעקבים מוגבלים אחר תכתובות אי מייל וגלישה באינטרנט, המאושרים על ידי צווים ספציפים הניתנים עי משרד הפנים. פרטים נוספים על התכנית החדשה יימסרו בחודש הבא, בנאום שתישא המלכה אליזבת.

משרד הפנים הבהיר כי טרם התקבלו החלטות פורמליות, וכי השרים רק נתנו את הסכמתם העקרונית לתכנית. לטענת גורמים ממשלתיים, התכנית הכרחית לצורך המאבק בטרור ובפשיעה. מאידך, המבקרים טוענים כי מערכת כה ענפה לא יכולה להיות מאובטחת כיאות. בשנה שעברה נשלחו בבריטניה 57 מיליארד הודעות טקסט, כ-1,800 הודעות בדקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully