וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה רומזת: סעודיה מעורבת בפיגוע בדמשק

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.10.2008 / 16:17

שתי המדינות החליפו בסוף השבוע האשמות הדדיות, ותלו זו בזו את מעמדן המעורער בעולם. "מדוע סעודיה לא גנתה הפיגוע בדמשק?"

מקור סורי בכיר הביע היום (שבת) ביקורת חריפה על כך שסעודיה לא גינתה את הפיגוע שאירע בשבוע שעבר בדמשק, ובו נהרגו 17 אזרחים סורים. עמראן אל-זעבי, בכיר במפלגת הבעת' הסורית אמר לסוכנות הידיעות "קודס-פרס" כי היעדר תגובה סעודית לפיגוע מהווה חלק מעמדה סעודית שמטרתה לפגוע בסוריה מבחינה ביטחונית, לאחר שלא הצליחה לפגוע בה מבחינה פוליטית.

אל-זעבי, הוסיף כי מספר גורמים, ביניהם סעודיה, רצו לערער את ביטחונה של סוריה ובכך לשגר מסר לארצות הברית ולאירופה לפיו סוריה אינה מהווה גורם יציב במזרח התיכון ואינה מסוגלת לשמור על ביטחון אזרחיה. "לאחר שהסעודים נכשלו בריסוקה הפוליטי של סוריה, הם נאלצו ללכת על הנושא הביטחוני", אמר.

בתגובה להאשמות הקשות אמר איש האקדמיה הסעודי דוקטור חאלד א-דחיל כי אין להן שחר וכי הן לא ראויות כלל לתגובה. לדבריו, לשום גורם ערבי, לרבות סעודיה, לא הייתה שום יד באירועים הביטחוניים שהתרחשו בסוריה בשנים האחרונות. לדבריו, כל ההתבטאויות הסוריות על כוונתה של סעודיה לבצע הפיכה בסוריה מהוות משאלת לב פנים-סורית.

בתוך כך, לאחר שסוריה הודיעה בימים האחרונים כי היא מפסיקה להפיץ בשטחה את העיתון הסעודי "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, הגיש כתב העיתון בדמשק, איברהים חמידי, את התפטרותו למשרד התקשורת הסורי. מקור סורי במשרד התקשורת מסר לאתר הסורי "שאם-פרס" טען כי העיתון פרסם דיווחים מפוברקים על סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully