וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "מאמין שלבני תמשיך בדרך השלום"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.10.2008 / 20:14

יו"ר הרשות הפלסטינית הביע תקווה, שהשרה תצליח לגבש ממשלה במהרה. שר החוץ הצרפתי: "העולם עלול לשכוח מהמו"מ הישראלי-פלסטיני"

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר אתמול (שבת), כי הוא מקווה שיו"ר קדימה ציפי לבני תצליח לגבש ממשלה במהרה. לדבריו, לבני היא שותפה חשובה של הפלסטינים בתהליך השלום ועמדה תמיד לימינו של ראש הממשלה אהוד אולמרט. במסיבת עיתונאים שקיים ברמאללה עם שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר אמר אבו מאזן, כי לבני מכירה היטב את כל פרטי המשא ומתן. "אנו חשים שלבני תמשיך בדרך שתוביל לשלום ולהקמת מדינה פלסטינית", אמר.

קושנר הביע במסיבת העיתונאים חשש "שהעולם ישכח מהמשא ומתן בין ישראל והפלסטינים בשל הבחירות בארצות הברית, חילופי הממשלות בישראל והמתיחות עם אירן". לדבריו, "מה שאיני רוצה לראות זה מצב בו חילופי השלטון בישראל ובארה"ב יביא לכך שהעולם לא יעסוק בתהליך השלום בין הצדדים". עוד אמר קושנר כי אינו חושש שיו"ר קדימה ציפי לבני תזנח את תפקידה המרכזי במו"מ לשלום בין הצדדים.

"לא סביר שנגיע להסכם"

מוקדם יותר, לאחר פגישה בג'נין עם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד, אמר קושנר כי "לא סביר שנגיע להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים עוד השנה". סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה שקושנר אמר בג'נין כי "היינו אמורים לקבל מסמך שאינו התוצאה הסופית אך הוא הישג, עוד לפני סוף השנה. כעת כולנו יודעים שזה ייקח זמן רב יותר". לדבריו, "אינני יודע אם נראה מדינה פלסטינית עד סוף השנה, אך אני יודע בוודאות שמדובר בצעד מפתח – עוד נקבל מדינה פלסטינית".

מחר צפוי קושנר להגיע לישראל ולהיפגש עם ראש הממשלה אהוד אולמרט וממלאת מקום ראש הממשלה ושרת החוץ ציפי לבני. פיאד שיבח את צרפת, הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, על הסיוע בקידום תוכנית השלום האמריקאית וקרא לקושנר "ידיד של העם הפלסטיני".

בפגישה עם לבני ואולמרט, צפוי קושנר לקרוא להקלות נוספות על תנועת הפלסטינים בגדה וכן ללחוץ על הקפאת בניית ההתנחלויות בגדה המערבית. לדברי דיפלומט צרפתי בכיר, צרפת רואה בביקור "רגע של הסכמה ודיאלוג" ומקווה שהוא יאפשר הפעלת לחץ על שני הצדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully