וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל כוחות השלום הרוסים נהרג בגאורגיה

4.10.2008 / 14:15

בפיצוץ שאירע אמש סמוך לבסיס כוחות השלום בדרום אוסטיה נהרגו שישה חיילים נוספים. מנהיג המחוז הבדלני האשים את גאורגיה

בין שבעת החיילים שנהרגו אמש בפיצוץ בדרום אוסטיה שבגאורגיה היה רמטכ"ל כוחות שמירת השלום הרוסים, כך דווח היום (שבת) בכלי תקשורת רוסים. בפיצוץ נהרגו שבעה חיילי כוחות השלום הרוסים ושבעה אחרים נפצעו כשמכונית תופת התפוצצה סמוך לבסיסם בצחינוואלי, בירת דרום אוסטיה.

בכיר בצבא הרוסי אמר בין ההרוגים היה רמטכ"ל כוחות השלום, איוון פטריק, שהפיצוץ אירע סמוך למשרדו. "פטריק נפצע באורח אנוש מהדף הפיצוץ ונהרג מספר דקות לאחר מכן", אמר הבכיר. מנהיג המחוז הבדלני דרום אוסטיה, אדוארד קוקיטי, האשים אתמול את כוחות הביטחון הגאורגים בביצוע הפיצוץ. שר הפנים הגאורגי הכחיש את ההאשמות.

אתמול פרסם משרד ההגנה הרוסי הודעה בה כינה את הפיצוץ "תוכנית טרוריסטית שכוונה נגד הסכם הפסקת האש", אך בהודעה לא הופנתה אצבע מאשימה.

חודשים רבים של התכתשויות בין הבדלנים לכוחות הגאורגים התפתחו לכדי מלחמה בחודש אוגוסט האחרון, בה שלחה גאורגיה את חייליה להשתלט מחדש על המחוז הפרו-רוסי, שבתחילת שנות ה-90 התנער מהחוק הגאורגי. כוחות רוסים נלחמו בתגובה עם גאורגיה ואף נכנסו לעומק שטחה בטענה שכך יימנעו התקפות נוספות על המחוז.

המערב גינה את התנהלות רוסיה במלחמה וכינה אותה "לא פרופורציונלית", ודרש כי מוסקבה תסיג את חייליה מהמדינה. בעקבות הסכם הפסקת אש שיזם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, משקיפים של האיחוד האירופי נכנסו לרצועת הביטחון סביב דרום אוסטיה והחלו את פעילותם לשמירת השלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully