וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ארה"ב, גם אירופה מגבשת תוכנית חירום

4.10.2008 / 12:06

מנהיגי אירופה יפגשו בצרפת לדון על צעדים למניעת קריסה של בנקים נוספים. בימים האחרונים הוזרמו 100 מיליארד דולר לחברות על סף פשיטת רגל

מנהיגי אירופה יפגשו היום (שבת) במטרה לדון על המשבר הכלכלי העולמי. הנשיא התורן של האיחוד האירופי, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי מקווה שהפגישה תעלה את הביטחון והאמון של תושבי אירופה במערכת הבנקאית.

הפגישה מתקיימת יממה לאחר שהקונגרס האמריקאי אישר את תוכנית החירום להצלת המשק הכוללת הקצבה של למעלה מ-700 מיליארד דולר לרכישת נכסים "רעילים" מהמערכת הבנקאית ובנקי ההשקעות.

המטרה של סרקוזי היא להוכיח לאזרחי אירופה ולאנשי העסקים כי הממשלות יעשו הכל על מנת להגן על כספם של האזרחים שמושקע בבנקים, ללא קשר לגבולות בין המדינות האירופאיות. בפגישה ישתתפו קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני וראש ממשלת אנגליה גורדון בראון. "העולם נמצא על הקצה של תהום כלכלית בעקבות מדיניות לא אחראית", כך אמר לפני הפגישה ראש ממשלת צרפת, פרנסואה פילון.

פרדריק אואדה, מנכ"ל הבנק הצרפתי "סוסייט ג'נרל", אמר כי "ההשפעה של משבר הסאבפריים ככל הנראה תורגש בתוצאות הרבע השלישי". בימים האחרונים מדינות אירופה ביצעו צעדי חירום והעניקו 100 מיליארד דולרים לחברות ובנקים על סף פשיטת רגל.

תוכנית הההצלה לכלכלת המשק האמריקאי אושרה אמש לאחר שבית הנבחרים האמריקאי אישר אותה ונשיא ארה"ב ג'ורג' בוש חתם עליה. התוכנית, שגובשה על ידי ממשל בוש, ועברה בבית הנבחרים ברוב של 263 מול 171, כוללת הזרמה של כ-700 מיליארד דולר לכלכלה ותכליתה התמודדות עם המשבר הכלכלי החריף שפוקד את הכלכלה האמריקאית. עם זאת, למרות אישור התוכנית, המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים עם ירידות בשיעור 1.5% למדדי הדאו ג'ונס והנאסד"ק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully