וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: "ארץ ישראל השלמה - רעיון חיובי"

יהושע בריינר

4.10.2008 / 7:34

מסקר שערכה מועצת יש"ע עולה כי מרבית הציבור בישראל רואה באור חיובי את המושג "ארץ ישראל השלמה", מנגד 59% הסכימו כי "הכיבוש משחית"

בזמן שראש הממשלה אהוד אולמרט מנסה לקדם את הסכם המדף עם הפלסטינים נראה כי מרבית הציבור הישראלי עדיין רואה באור חיובי את רעיון ארץ ישראל השלמה. כך עולה מסקר שערך פרוייקט מנהלת ההסברה של יהודה ושומרון. במסגרת הסקר, שנערך על ידי מכון 'הגל החדש' בקרב 301 נשאלים, התבקשו הנסקרים להשיב עד כמה יחסם לרעיון ארץ ישראל השלמה הוא חיובי או שלילי בציון של מאחד עד עשר - שהוא היחס החיובי ביותר. על פי נתוני הסקר, מרבית תושבי המדינה רואים באור חיובי את הרעיון, כשממוצע הציונים עמד על 6.8.

נתון נוסף שעולה מהסקר הוא ש-63% מהנשאלים רואים עצמם כיהודים, ורק אחר כך כישראלים, זאת לעומת רבע בלבד שראו עצמם קודם כישראלים. נתונים נוספים שהעלה הסקר הוא שמרבית הציבור מאמין כי ישראל היא הצודקת בסכסוך הישראלי פלסטיני, ו- 69% אף אמרו כי 'יהודה ושומרון שייכת בצדק לעם היהודי', אולם במקביל כ-59% מהם הסכימו כי 'הכיבוש משחית', מה שמדגיש לדברי עורכי המשאל את הבלבול העמוק בו שרוי הציבור בישראל. עוד נתון מעניין שהעלה הסקר הוא שמרבית הציבור אמר כי יחסו לקבר רחל ולמערת המכפלה הינו יחס חיובי.

הסקר נערך עבור פתיחת קמפיין חדש של מועצת ישע, במטרה לקרב את הציבור החילוני במדינה לתמיכה בהתיישבות היהודית בגדה. במסגרת הפרוייקט הוקמה מנהלת הסברה שיצאה השבוע בקמפיין פרסומי, במטרה לחבר בין הציבור הישראלי להיסטוריה היהודית ביהודה ושומרון, בעיקר על ידי סיורים באתרים היסטוריים בגדה. בראש המנהלת יעמוד יקיר שגב, שזכור כאחד מראשי מאבק המילואימניקים לאחר מלחמת לבנון השנייה.

"היה מפתיע לגלות בסקר שהציבור במדינה נמצא במקום יותר יהודי ממה שנדמה", אומר שגב לוואלה! חדשות, "למרות התדמית הבעייתית של תושבי חברון, ראינו שאנשים מתחברים למערת המכפלה. אנחנו מנסים לחנך את הציבור החילוני, שאני חלק ממנו, לשיח אחר ולחבר אותו ליהודה ושומרון, שיבין שהאיזור הזה הוא לא סרח עודף אלא חלק מהזהות שלנו".

שגב כאמור אינו מסתיר את העובדה שהקמפיין נועד בעיקר לציבור החילוני. "זה עצוב מאוד שרק הדתיים מוכנים לשכב על הכבישים כדי למנוע פינוי ישובים", הוא אומר, "אני לא יודע אם הפרוייקט שלנו ישנה משהו, אבל לפחות נציב לציבור איזושהי תפיסת עולם ציונית ואידיאולוגית להתמודד איתה. המאבק על יהודה ושומרון הוא לא של הקיצוניים שמניחים מטענים, אלא של הציבור המתון, ובמקום שהקיצוניים ישתלטו על השיח הזה, אנחנו צריכים לעשות את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully