וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: "מיליוני סינים ימותו מזיהום אוויר"

4.10.2008 / 6:50

מדענים מזהירים כי זיהום האוויר בסין יגרום למוות של 83 מיליוני בני אדם מסרטן ריאות ומחלות הקשורות לבעיות נשימה בעשורים הקרובים

במהלך האולימפיאדה התלוננו מאות הספורטאים על בעיות של זיהום אוויר וערפיח שמקשה על התחרויות. אולם הסינים נאלצים לחוות זאת במשך כל חייה, ונראה שלרבים מהם זיהום האוויר עלול לעלות ביותר מהפסד בתחרויות. עשרות מיליוני בני אדם ימותו ממחלות ריאה ומסרטן ריאות ב-25 השנים הבאות בסין, אם לא יעשה דבר על מנת להפחית את זיהום האוויר ושריפת דלק לחימום בבתים, כך מזהירים מדענים.

במחקר שערכו מדענים מאוניברסיטת הארוורד עולה כי 65 מיליון בני אדם ימותו ממחלות כרוניות הקשורות לנשימה, ו-18 מיליון בני אדם ימותו מסרטן ריאות בין השנים 2003 ו-2033. הנתונים הללו משקפים אחוז של עד ל-19 אחוזים ממקרי המוות הצפויים בסין באותה תקופה.

המדענים טוענים כי התערבות הממשלה ופעולות להפחתת זיהום האוויר ושימוש בחומרי בעירה כגון פחם, ועצים בתוך הבתים עשויים להפחית את מספר ההרוגים כתוצאה ממחלות הקשורות בזיהום אוויר וסרטן ריאות ב-32 מיליון.

הפעולות שצריך לנקוט לפי המחקר הן בין השאר בנייה של ארובות בתוך הבתים, "ישנן דרכים מוכחות להפחית את הנזקים ולספק לבתים אנרגיה נקייה יותר, סין יכולה להציל מיליונים, ולמנוע מקרי מוות רבים שיגרמו כתוצאה ממחלות נשימה בעשורים הקרובים", כך אמר פרופסור מאגיד אזאטי שהשתתף במחקר.

מחלות נשימה נמצאות ברשימת 10 גורמי המוות המובילים בסין, כמחצית מהסינים מעשנים, וביותר מ-70 אחוזים מהבתים משתמשים בתנור חימום ובישול המבוסס על עצים ופחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully