וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

4.10.2008 / 3:37

למה כלב מתחיל לנשום בכבדות, ומה עושים עם אלה שמקיאים בנסיעות? ד"ר איל נחמיאס, הווטרינר שלנו מטעם פורינה עונה על השאלות שלכם

הכלב שלי בן עשר ובלילות האחרונים הוא נושם בכבדות. האם צריך לדאוג?

נשימה כבדה או מאומצת בהחלט עלולה להצביע על בעיית לב. למעשה אחת הדרכים של הגוף לספק לו חמצן נוסף שלא מגיע בגלל כשל לב או בעיות דומות היא להגביר את קצב הנשימה. אני מציע לכל בעל כלב מעל גיל שמונה שנים להתחיל בדיקות תקופתיות הכוללות א.ק.ג ובדיקות דם. במקרה המדובר בהחלט ראוי לבצע בדיקות אלו ואולי גם בדיקות נוספות בהתאם להמלצת הרופא (למשל צילומי חזה).

יש לי חתולה בת ארבעה חודשים. לפני חודש הייתה לה דלקת והיא הייתה מאושפזת. בעקבות המחלה החל אצלה שלשול ונוצר פצע באנוס. כבר כמעט חודש הפצע לא מחלים והשלשול לא נפסק. אני כבר מיואשת ולא יודעת מה לעשות. לציין כי השלשול הוא משחתי והיא במעקב וטרינרי

אני יכול להניח כי הפצע נובע מהשלשול הכרוני. נסו לשוחח עם הווטרינר עם שימוש במזון רפואי כחלק מהטיפול שיעזור לאזן אותה. לעיתים יתכן ומדובר בבעיות שניתנות לאבחון על ידי צילומים עם חומר ניגודי או אולטרא סאונד – כאן יש לערב את הרופא לבדיקות נוספות. לגבי הפצע עם האנוס נסו את המשחה של מורז הקרויה משושית (מכילה תמצית צמח הארכובית).

יש לנו פודל בן 11. הוא מלקק את האף והפה שלו ללא הפסקה. האם זה סימן לבעיות שיניים או בקיבה?

ליקוק כזה בהחלט יכול להעיד על בעיות שיניים או מסות בחלל האף. בדיקת רופא וטיפול שיניים מאד מומלצים. יש מזון רפואי למניעת בעיות שיניים וצחצוח עם משחה מיוחדת לכלבים.

מה אפשר לעשות עם כלב שמקיא בנסיעות?

ההקאה היא פעולה שנובעת מהפעלה של מרכז מסוים במוח בשילוב עם תנועת ריסים באוזן הפנימית. ניתן לתת פרמין או כדורים טבעיים של צמחי מרפא בשם TRAVEL CALM הנמכרים אצל וטרינרים. לעשות נסיעות קצרות מאד בהתחלה כדי להרגיל. לשבת עם הכלב שיראה החוצה ולנסות לתת פרסים קטנים. בהצלחה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • חיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully