וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תגיש בקרוב בקשה להסגרת אברג'יל

עדי שמחוביץ

3.10.2008 / 12:33

הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצר הנאשמים בפרשת הבנק למסחר. עו"ד שפטל, פרקליטו של אברג'יל: "לאמריקאים יש שיטה להסתיר ראיות"

בית משפט השלום בירושלים דן הבוקר (שישי) בפעם השלישית בהארכת המעצר של חמשת הנאשמים בפרשת אברג'יל והבנק למסחר. עו"ד יצחק בלום מפרקליטות המדינה אמר כי בקשת ההסגרה מארה"ב אמורה להגיע למשרד המשפטים האמריקאי ב-10 באוקטובר והיא צפויה להגיע לישראל מספר ימים אחר כך.

הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם של האחים מאיר ויצחק אברג'יל ב-20 ימים כדי לאפשר לה לבדוק את הבקשה. אם הבקשה לא תגיע תוך 20 יום, הם צפויים להשתחרר על פי חוק, אלא אם כן היועץ המשפטי לממשלה יתערב בעניין. עו"ד בלום הסביר כי הבקשה מגיעה למשרדי המשפטים והחוץ בארה"ב ולשגרירות בישראל. השגרירות מעבירה אותה למשרד החוץ הישראלי ורק אז לפרקליטות. ביום ראשון תתקבל ההחלטה בעניין הארכת המעצר.

עו"ד יורם שפטל מונה לפרקליטו של יצחק אברג'יל בנוסף לעו"ד שרון נהרי. שפטל, שייצג בעבר את הפושע הנאצי דמיאניוק, אמר בדיון שארה"ב לא הסגירה מעולם אזרח אמריקאי לישראל. הוא ציין שדמיאניוק הוסגר רק לאחר שנשללה אזרחותו. מאיר אברג'יל אמר בתגובה ש"זה לא משנה כי ישראל היא ממילא מדינה נוספת של ארה"ב".

שפטל הוסיף כי ב-29 באוגוסט הורה בית המשפט בקליפורניה, אליו הוגש כתב האישום, להגיש כתב אישום חדש ומתוקן. כתב אישום זה לא הוגש בישראל. "לאמריקאים יש שיטה להסתיר ראיות מהפרקליטות בישראל עוד מימי דמיאניוק", אמר שפטל. מאיר אברג'יל אמר בתגובה: "הגיע הזמן שתתעוררו, האמריקאים הם לא חברים שלנו, הם עשו ויעשו לי עיוות דין. אני מוכן לחתום עכשיו שנתיים ולהיות בישראל. ההליך הזה בלוף".

השופט יצחק מילנוב הצדיק את אברג'יל וציין כי "מי שהיה בכלא בארה"ב יודע". מאיר השיב: "אני יודע, בגלל זה התרחקתי מהאמריקאים". לדבריו, "העיתונות והתקשורת יצרו ממני מפלצת, אם אני הייתי קורא על עצמי הייתי מפחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully