וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: "אין מספיק ראיות ברצח פרופ' ניב"

נתיב נחמני

3.10.2008 / 10:07

בית המשפט דחה את ערעור המשטרה על שחרור החשודים ברצח פרופ’ ניב למעצר בית, וקבע כי "אין התקדמות בחקירה". ביצוע ההחלטה יידחה כדי לאפשר למשטרה לערער לעליון

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (שישי) את ערעור המשטרה על ההחלטה לשחרר למעצר בית את ארבעת החשודים במעורבות ברצח פרופסור דוד ניב. לאחר שבחנה את חומר הראיות, קבעה השופטת שרה דותן כי אין בחקירת המשטרה התקדמות שתצדיק את מעצר החשודים. עם זאת, השופטת קיבלה את בקשת המשטרה והורתה לעכב את ביצוע ההחלטה עד יום ראשון בבוקר. זאת, על מנת לאפשר למשטרה לערער על החלטה זו לבית המשפט העליון.

אתמול הורה בית משפט השלום בתל אביב לשחרר את ארבעת החשודים במעורבות ברצח שאירע לפני כשנה וחצי ברמת גן. בדיון קבעה השופטת רחל גרינברג, בהמשך להחלטתה הקודמת מתחילת השבוע, כי בידי המשטרה אין כל ראיות חדשות לגבי אותם החשודים. "לאחר שבחנתי את החומר הנמצא בידי צוות החקירה בפרשה הסבוכה, מצאתי שהוא אינו מצדיק את המשך מעצר החשודים", כתבה השופטת בהחלטתה.

השופטת קבעה כי ארבעת החשודים, סלים אל באז, עימאד מוגרבי, מני בן דוד וסמי אל מוגרבי, החשוד המרכזי בפרשה, ישוחררו למעצר בית מלא למשך תשעה ימים בערבות עצמית בסך 40 אלף שקלים.

"בדיוק כפי שטענו, המשטרה לא התקדמה בחקירה", אמר בתום הדיון אתמול עו"ד משה שרמן, פרקליטם של שניים מהחשודים. "עכשיו המשטרה רצה לבית המשפט המחוזי. הכל זה תוצאה של גאווה משטרתית". עורך הדין גיורא זילברשטיין אמר "המחוזי חיזק את טענתנו שלחשודים אין קשר למעשה, שהמשטרה מדשדשת במקום ושהחקירה נעצרה". שאר החשודים יוצגו על ידי עורכי הדין אלי כהן ודוד יפתח.

המשטרה מסרה אתמול בתגובה, כי "החקירה היא מסועפת ומורכבת, ומנוהלת באופן מקצועי מזה כשנה וחצי. בנוסף להגשת הערעור, חקירת האירוע תימשך כרגיל עד להבאת המבצעים לדין".

פרופ' דוד ניב, בן 57, מומחה להרדמה וטיפול נמרץ ומנהל היחידה לטיפול בכאב בבית החולים "איכילוב" בתל אביב נרצח בפברואר 2007 בדרך אלוף שדה ברמת גן. עם הגיעם לזירה סברו בתחילה השוטרים כי מדובר בתאונת דרכים, מכיוון שפרופ' ניב נמצא במכוניתו לאחר שהתנגש בעץ שעל אי התנועה. אך זמן קצר לאחר מכן התגלה כי הוא נורה מספר פעמים בפלג גופו העליון. גם בדופן המכונית התגלו קליעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully