וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורבינות רוח (כמעט) לא מסוכנות לציפורים

3.10.2008 / 8:20

מחקר חדש קובע כי טורבינות רוח לייצור חשמל אינן משפיעות על מיני הציפורים בסביבתן. טרם נבדקה סכנת ההתנגשות בהן

טורבינות חשמל המופעלות על ידי רוח אינן מבריחות ציפורים מהאזורים בהם הוקמו, כך עולה ממחקר שפורסם השבוע בבריטניה. פעילי איכות סביבה במדינה הביעו חשש כי ציפורים גדולות עלולות להיתפס בטורבינות וכי בנייתן עלולה להפריע למינים אחרים, אך מסקנות המחקר עשויות לעודד חוות רבות שלהן. מהמחקר עלה כי רק מין אחד מתוך 23 שנלמדו, הפסיון, הושפע משתי חוות הרוח שנבדקו במזרח אנגליה. המחקר פורסם לפני מספר ימים בעלון לאקולוגיה מעשית, ויכול לעזור למאמצי הממשלה להאיץ את מספר חוות הרוח כחלק מתוכנית הגדלת האנרגיה הירוקה.

מוביל המחקר מאוניברסיטת ניוקסל, מארק ווייטינגהאם, אמר כי "זו הראיה הראשונה לכך שמיקום טחנות רוח בהווה ובעתיד באזורי כפר ברחבי אירופה לא משפיע על מיני הציפורים במקום". לדבריו, "מדובר בחדשות טובות לפעילים למען איכות הסביבה, לחברות ולקובעי המדיניות". עם זאת, המחקר לא בדק את סכנת התנגשות הציפורים בטורבינות, תופעה שהדאיגה גם היא את פעילי איכות הסביבה.

במחקר נבדקה השפעתן של שתי חוות רוח על כ-3,000 ציפורים באזור, בהן חמישה מינים בסכנת הכחדה. החוקרים תיעדו את צפיפות הציפורים במרחקים שונים מהטורבינות, ומצאו שפרט לפסיון, המבנים לא גרמו לשום שינוי. הממצאים החדשים משמעותיים משום שהאיחוד האירופי התחייב לייצר 20 אחוזים מהאנרגיה בשטחו ממקורות בלתי מתכלים עד לשנת 2020, וכן מחפש דרכים להגדיל את מספר המינים החיים בסביבתם הטבעית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully