וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היפנוזה יעילה כטיפול בגלי חום אחרי סרטן

3.10.2008 / 2:33

ממחקר עולה כי טיפול קבוע אצל מהפנט יכול להפחית את עוצמת ותדירות התקפי גלי החום בנשים שאינן יכולים לטפל בהם בדרך אחרת

היפנוזה יכולה לסייע בהפחתת גלי החום בקרב המחלימות מסרטן השד, כך עולה ממחקר חדש שפורסם בעלון האמריקאי לאונקולוגיה קלינית. מחברי המאמר ציינו כי גלי חום הינם בעיה נפוצה למדי בקרב המחלימות מהמחלה. תוצאות המחקר משמעותיות במיוחד לאור העובדה שהטיפול היעיל ביותר בתופעה, טיפול הורמונלי באסטרוגן, אסור למרבית הנשים המחלימות מסרטן השד. מעבר לכך, נשים רבות נאלצות ליטול תרופות שחוסמות את ההורמון מספר שנים לאחר הטיפולים. לדברי מוביל צוות המחקר, דוקטור גריי אלקינס מאוניברסיטת ביילור בטקסס, "גלי החום יכולים להיות חמורים כל כך שחלק מהנשים מחליטות להפסיק את נטילת התרופות כדי לברוח מהם".

בהתבסס על מספר מחקרים מצומצמים על פיהם היפנוזה יכולה לסייע לנשים הסובלות מגלי חום, בחרו גריי וצוותו באופן אקראי 51 נשים שמחלימות מסרטן השד והעניקו לחלק מהן טיפולי היפנוזה שבועיים. מספר נשים שימשו כקבוצת בקרה, ולא קיבלו כלל טיפול נגד התופעה. טיפולי ההיפנוזה, שנמשכו כ-50 דקות, כללו סיוע למטופלת להגיע למצב רגיעה מתקדם ולאחר מכן ולהציע שיטות לדמיון מודרך שמסייע להירגע ולהתקרר, לדוגמא: דמיון הליכה באזור הררי וקריר.

לאחר מכן, ניתנו לנשים הוראות כיצד לתרגל את השיטה בעצמן. הנשים שלקחו חלק בטיפולי ההיפנוזה דיווחו על ירידה של 68 אחוזים בעוצמה ובתדירות של גלי החום, דהיינו 4.39 פחות התקפים מסוג זה בכל יום בממוצע. בקבוצת הבקרה לעומת זאת, לא חל כל שינוי. בתוך כך, סיפר אלקינס כי הוא ועמיתיו פותחים במחקר חדש במימון איגוד המרכזים הרפואיים בארצות הברית שיבדוק 180 נשים בגיל המעבר וישווה השפעת היפנוזה לעומת טיפולים רפואיים אחרים נגד תופעות הגיל.

גלי החום לא ברורים לרפואה

למאמר צורפה הערת עורך שנכתבה בידי דוקטור ננסי אי. אוויס מבית הספר לרפואה "ווייק פורסט" בצפון קרולינה, בה נכתב כי ההפחתה המשמעותית בגלי החום "מרשימה". עם זאת, ציינה אוויס, היה על החוקרים להשתמש בפלסיבו (תרופת דמה) בקבוצת הבקרה ולא להימנע לגמרי מטיפול.

מנגנון גלי החום אינו מובן כלל לרפואה, ציין אלקינס. "אנו יודעים שהם קשורים לירידה ברמת האסטרוגן בדם, אך השפעתם זה על זה אינה רציפה, כלומר, גם כשרמת ההורמון נשארת קבועה ונמוכה גלי החום מתמעטים", הסביר. מזג אוויר חם, מזון חריף ולחץ נפשי יכולים לעודד התקפי חום, הוסיף, אז ברור לגמרי מדוע לנשים בגיל המעבר קשה יותר לווסת את חום גופן כתגובה לגירויים הללו. טיפול היפנוטי יכול להפחית את הלחץ הנפשי לצד תחושת הרוגע, הסביר, ויכול להעניק להן תחשות שליטה שתאפשר לשמור על טמפרטורת גוף יציבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully