וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יי.קיי. רולינג מחוללת קסמים עם כסף

טלי גולדשטין

2.10.2008 / 18:32

מגזין "פורבס" דרג את מחברת הארי פוטר בת ה-43 כסופרת הרווחית ביותר ב-2008. הונה מסתכם ב-560 מיליון לירות שטרלינג

הסופרת הבריטית ג'יי.קיי. רולינג הרוויחה 3 מיליון לירות שטרלינג (5.3 מיליון דולר) בשבוע במהלך 2007, פי 6 לעומת הסופר המדורג במקום השני ברשימת מגזין "פורבס" של הסופרים הרווחיים ביותר בעולם. על פי ה"טלגרף" הבריטי, החלק השביעי והאחרון בסדרת ספרי הילדים על הקוסם המפורסם הארי פוטר גרמה למכירות לזנק לשיאים שלא נראו כמותם. לסופרת בת ה-43, אם חד הורית שנאלצה בעבר להתקיים על קצבת אבטלה, יש מעל ל-560 מיליון לירות שטרלינג בחשבון והמספר רק ממשיך לעלות.

רולינג מכרה מעל 375 מיליון ספרים ברחבי העולם והיא מנהלת אימפריית סרטים ומוצרים נלווים. האם לשלושה ילדים הצליחה גם ללדת עוד שני ילדים בעודה עומלת על יצירת העולם הקסום של הוגווארטס. מגזין "פורבס" הכתיר אותה השבוע כסופרת הרווחית ביותר בעולם. היא הרוויחה יותר מכל תשעת הסופרים האחרים שפתחו את הרשימה גם יחד.

מחברת הרשימה, לייסי רוז, אמרה: "היה זה מעשה קסם שהפך את רולינג מאם חד הורית אומללה וחסרת אונים למיליארדרית המחברת רבי מכר. הרפתקאות בני הנוער הקוסמים כבשו את עולם ההוצאה לאור בסערה ב-1998, עם צאתו לשוק של הספר הראשון בסדרה "הארי פוטר ואבן החכמים". מבחינת מכירות כרטיסי הסרטים,

זיכיון סרטי הארי פוטר גרף 2.1 מיליארד לירות שטרלינג ברחבי העולם ושלושה סרטים נוספים עדיין לא יצאו כלל לאקרנים", ציינה. לרולינג שליטה אומנותית על סרטיה ויש לה חלק ברווחים. היא מקבלת גם חלק מתעשיית המוצרים הנלווים. חברת הצעצועים "מאטל" מרוויחה בממוצע 100 מיליון לירות שטרלינג ממוצרי הארי פוטר. משחקי המחשב של חברת "אלקטרוניק ארטס" גורפים רווח גבוה יותר. כמו כן, נבנה בימים אלה פארק שעשועים "עולם הקסמים של הארי פוטר" באורלנדו שבארצות הברית.

לרולינג בתים באדינבורו, פרטישייר ולונדון. "אני יודעת שאני האישה בת המזל ביותר בעולם", אמרה הסופרת המקדישה מזמנה ומהונה למטרות צדקה. "אמשיך לכתוב ספרי ילדים כי אני נהנית מכך", הוסיפה.

רשימת עשרת הסופרים הרווחיים ביותר של "פורבס" ל-2008 כוללת את רולינג במקום הראשון, עם 160 מיליון לירות שטרלינג. במקום השני, דורג סופר ספרי המתח ג'יימס פטרסון עם 26.7 מיליון ליש"ט. במקום השלישי, מאסטר ספרי האימה סטיבן קינג עם 24 מיליון ליש"ט. סופר ספרי ריגול תום קלנסי תפס את המקום הרביעי עם 18.7 מיליון ליש"ט כשאחריו דולקת מלכת הרומן הרומנטי הבלתי מעורערת דניאל סטיל עם 16 מיליון ליש"ט. במקום השישי דורג ג'ון גרישם עם 13 מיליון ליש"ט. את הרשימה סוגר מחבר הרומנים ניקולס ספארקס עם 8.5 מיליון ליש"ט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully