וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליטיקת בחירות: הברווז של גבע אזרח כבוד

אייל דץ

2.10.2008 / 16:29

עיריית תל אביב החליטה להעניק לברווז של דודו גבע תואר אזרח של כבוד. עכשיו כל מה שנותר לו זה למצוא דירה במחיר נורמלי

לאחר כמעט שישה חודשים שבהם הוא שהה על גג בניין עיריית תל אביב, יקבל ביום ראשון הקרוב הברווז של דודו גבע תואר אזרח של כבוד. את התואר יעניק לברווז ראש העיר רון חולדאי בטקס שיתקיים בלשכתו. עוד נמסר מעיריית תל אביב, כי בקרוב, לנוכח החשש מפגעי מזג האוויר, ירד הברווז מהגג, אולם ככל הנראה הוא ימשיך ללוות את העיר כקמע שנת המאה לתל אביב שתחול השנה. כמו כן שוקלים בעירייה להציב פסל קבוע בדמותו באחד השטחים הציבוריים המרכזיים בעיר.

אהרון גבע, בנו של דודו גבע, אמר היום לוואלה! חדשות כי "היוזמה של העירייה מראה את הערכתה הרבה לברווז. אני מקווה שנמשיך לעשות פרויקטים יצירתיים לכבוד שנת המאה כאשר המשימה הראשונה שלנו היא למצוא מקום של קבע לברווז. בשלב זה אנו מחפשים מקומות".

תחילתו של פרויקט הברווז היתה בשנת 2003, אז העלה האמן דודו גבע את רעיון הצבת דמותו המפורסמת, הברווז, על גג עיריית תל אביב. הרעיון צמח בין היתר במסגרת יוזמה שהעלתה קבוצת אמנים צעירים, שמטרתם היתה להפוך את תל אביב למדינה אוטונומית בפני עצמה. גבע יזם תוכנית משלו כחלק מהקבוצה, וקרא לה "התוכנית לבירווז תל אביב". מטרתו הייתה להפוך את פני העיר למרובי שמחת חיים, רוח שטות ואווירה אמנותית. לאחר מותו של גבע ב-2005 החליטה קבוצה של אמנים צעירים הכוללת את ילדיו של גבע, תמי ואהרון לפעול למימוש חלומו, ואכן, בחודש אפריל השנה הוצב הברווז הענק על גג העירייה ברוב עם ושמחה. כעת, לאחר שהברווז הוכרז אזרח העיר הוא יאלץ להתמודד עם המשימה האמיתית של כל תל אביבי - למצוא דירה במחיר נורמלי.

  • עוד באותו נושא:
  • הברווז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully