וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולמרט זורה חול בעיני הציבור"

פנחס וולף ונתיב נחמני

2.10.2008 / 15:52

גורם משטרתי המעורב בחקירת רה"מ הגיב על הביקורת שהוטחה בחוקרים על ידי דוברו של אולמרט. "נושאי החקירה תואמו מראש עם אולמרט, לרבות פרשת ראשונטורס"

"נושאי החקירה תואמו מראש מול ראש הממשלה אהוד אולמרט", כך אמר היום (חמישי) גורם המקורב לחקירת אולמרט בתגובה לביקורת שהוטחה במשטרה עלי ידי דוברו של ראש הממשלה בנוגע לשאלות בעניין "ראשונטורס". הגורם הוסיף כי השלמות חקירה הן הליך "לגיטימי ושגרתי שלא פוגע בראיות או מחליש אותן". לדבריו, "הביקורת של דובר אולמרט היא עוד ניסיון לזרות חול בעיני הציבור ולהסיט את תשומת הלב מהנושאים המרכזיים".

מוקדם יותר, אולמרט נחקר במשך שעתיים על ידי חוקרי המשטרה. זוהי חקירתו השמינית בחודשים האחרונים, אך הראשונה מאז התפטר מתפקידו. החוקרים הגיעו למעון ראש הממשלה בירושלים והציגו לו שאלות בפרשת הרשות לעסקים קטנים, בפרשת מרכז ההשקעות ובעניין הבית ברחוב כרמיה – אך גם בפרשת ראשונטורס, במסגרתה המליצה המשטרה לפרקליטות לפני כשבועיים להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה. אולמרט סירב להשיב על שאלות החוקרים ואמר כי עליו להתייעץ עם עורכי דינו.

על פתיחת התיק מחדש במהלך החקירה אומר יועץ התקשורת של ראש הממשלה, אמיר דן, כי מדובר ב"שערורייה". לדבריו, במענה לשאלות החוקרים אמר ראש הממשלה כי לא ייתכן מצב שבו המשטרה כבר הגישה את המלצותיה, הודיעה על סיום חקירה, והאשימה אותו בהאשמות קשות, "ופתאום חוזרים היום עם שאלות נוספות".

"כיצד יתכן שהמשטרה ממהרת להמליץ על כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן, כאשר היא לא סיימה לבדוק את הדברים עד הסוף?" אמר דן. "כל מה שעניין את המשטרה זה לרוץ ולהמליץ על כתב אישום וליצור כותרות גדולות שטובות ליחסי הציבור שלהם, ועכשיו הם נזכרים פתאום שיש דברים שלא טרחו לבדוק. מטעים את הציבור פעם אחר פעם וראש הממשלה הוא זה שמשלם את המחיר. הציבור חייב להתעורר ולבדוק מה קורה פה.

החשד: מימן נסיעות בני משפחתו

בחודש שעבר המליצה המשטרה לפרקליטות להעמיד לדין את אולמרט בעבירות של לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והפרת אמונים בפרשות משה טלנסקי ו"ראשונטורס". היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הוא זה שיכריע אם להגיש כתב אישום נגד אולמרט בתיקים הללו, ולפי ההערכות ההחלטה בנושא תתקבל לאחר החגים.

בראיון לראש השנה מתח אולמרט ביקורת על יחס המשטרה כלפיו. "איך יכול להיות ששעתיים לפני שאני מתקבל בקבלת פנים מפוארת מאין כמוה על ידי נשיא סין", תהה אולמרט, "ואז אני שומע שמשטרת ישראל מודיעה שתפתח בחקירה נגדי על בנק לאומי. או שאני עומד לנסוע לאנפוליס, בכל זאת לא עניין מבוטל: 40 שרי חוץ מכל העולם... ואז מודיעה משטרת ישראל, ביום שאני יוצא, שהיא עומדת לקיים דיון דרמטי בגורל תיק בני לאומי. אז אני שואל, האם לא איבדנו פרופורציות?"

בפרשת "ראשונטורס" עלה החשד שאולמרט מימן את נסיעות בני משפחתו לחו"ל באמצעות כספים שהתקבלו במרמה. ראיות חדשות שנאספו על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) הצביעו על כך שאולמרט נהג לפנות במקביל למספר גופים ציבוריים כדי לממן את מסעותיו הממלכתיים לחו"ל. על פי החשד, באמצעות חברת הנסיעות "ראשונטורס" השתמש אולמרט בעודפי הכסף שצבר כדי לממן טיסות קרוביו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully