וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיילין תתקע מסמר אחרון בארון של מקיין?

עידן דורנר

2.10.2008 / 14:22

לאחר הבאז סביבה, הסקרים מראים על צניחה בתמיכה במועמדת לסגנות הנשיאות. בעימות מול ביידן, שיתקיים ב-4 בבוקר, היא תעבוד קשה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בשעה 4 בבוקר, לפי שעון ישראל, ייערך בארה"ב העימות בין שני המועמדים למשרת סגן נשיא ארה"ב, שרה פיילין הרפובליקנית וג'ו ביידן הדמוקרטי. עבור כמה מתומכיה של פיילין, העימות, שייערך באוניברסיטת וושינגטון בסנט לואיס, יהווה הזדמנות ראשונה לשמוע את עמדותיה בנושאים כגון הרפורמה במערכת הבריאות, מדיניות החינוך, ונושאים מרכזיים נוספים.

במהלך כל 22 חודשי כהונתה כמושלת, פיילין מעולם לא התייחסה אל הנושאים הללו, העומדים במרכז מערכת הבחירות, בצורה מעמיקה, אלא התייחסה בעיקר לנושאים הנוגעים לאלסקה.
אנשים רבים בארה"ב, כולל כמה בכירים במפלגתה, מטילים ספק ביכולתה לכהן בתפקיד רם הדרג. זו עשויה להיות הופעתה הציבורית החשובה ביותר מאז החל הקמפיין, חמישה שבועות בלבד לאחר שנכנסה לתודעה הלאומית בארה"ב.

לפי סקר חדש, פיילין עשויה כעת להפוך לנטל בקרב מצביעים במדינות מפתח. למרות שבתחילה היא הפכה את המירוץ בנוכחותה האנרגטית ונאומה המוצלח בוועידת המפלגה הרפובליקנית, כעת היא כוח פחות מושך. לפי סקר חדש, שישה מתוך עשרה מצביעים רואים בה כחסרת ניסיון להיות נשיאה יעילה, וכשליש אמרו כי כנראה לא יצביעו למקיין דווקא בגללה.

יותר מעניין מאובמה נגד מקיין

בתחילה, פיילין זכתה לפופלריות זהה לזו של המועמדים לנשיאות ג'ון מקיין וברק אובמה, אך לאחר כמה שבועות בהם סוקרה בתקשורת באינטנסיביות, ולאחר שורה של טעויות שביצעה, עושה רושם שהכוכב שלה מתחיל לדעוך.

שליש מהמצביעים בסקר, שנערך על ידי ה'וושינגטון פוסט' ורשת איי.בי.סי, אמרו כי הם הקדישו המון תשומת לב לראיונות שנערכו עם פיילין ואלו הוכיחו להם כי היא לא ראויה לתפקיד. חלק מהסקרים מראים על נפילה של ממש רק בימים האחרונים.

פיילין משתווה ליריבה ביידן רק באמפתיה, נקודת החולשה של מקיין מול אובמה. אך רק פחות ממחצית מהנשאלים אמרו כי הם סבורים שהיא מבינה בנושאים מורכבים. מחצית מהנשאלים אמרו כי הם חשים שלא בנוח עם המחשבה שמקיין יכנס לתפקיד בגיל 72 ו-85% מהם אמרו כי לפיילין אין את הניסיון הדרוש להחליפו, במידה ובריאותו תדרדר.

למרות זאת, יש לזכור שאובמה, הנחשב גם הוא לחסר ניסיון בהשוואה למקיין, הצליח לעבור את 50% התמיכה בסקרים רק לאחר העימות שערך עם מקיין בשבוע שעבר. כעת נשאלת השאלה האם פיילין תהיה מסוגלת לחזור על ההישג בשעת שיא בטלוויזיה לפני קהל צופים חי.

לפי כל ההערכות, העימות הערב יזכה לרייטינג גבוה בהרבה מזה לו זכה העימות בין המועמדים לנשיאות. 20% מהנשאלים בסקר סבורים כי ביידן, הסנאטור הוותיק, יזכה בעימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully