וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש שחרר את החשודים ברצח פרופ' ניב

נתיב נחמני

2.10.2008 / 12:11

השופטת הורתה לשחרר את החשודים למעצר בית: "חומר הראיות אינו מצדיק המשך מעצר". המשטרה תערער לביהמ"ש המחוזי

בית משפט השלום בתל אביב הורה היום (חמישי) לשחרר את ארבעת החשודים במעורבות ברצח פרופ' דוד ניב לפני כשנה וחצי ברמת גן. בדיון קבעה השופטת רחל גרינברג, בהמשך להחלטתה הקודמת מתחילת השבוע, כי בידי המשטרה אין כל ראיות חדשות לגבי אותם החשודים. "לאחר שבחנתי את החומר הנמצא בידי צוות החקירה בפרשה הסבוכה, מצאתי שהוא אינו מצדיק את המשך מעצר החשודים", כתבה השופטת בהחלטתה.

השופטת קבעה כי ארבעת החשודים, סלים אל באז, עימאד מוגרבי, מני בן דוד וסמי אל מוגרבי, החשוד המרכזי בפרשה, ישוחררו למעצר בית מלא למשך תשעה ימים בערבות עצמית בסך 40 אלף שקלים. בתום הדיון ביקש נציג המשטרה מהשופטת להורות על עיכוב ביצוע ההחלטה על מנת שיוכל לערער לבית המשפט המחוזי. השופטת הסכימה לבקשה, והורתה על עיכוב שחרורם עד למחר בצהרים על מנת לאפשר את קיום הדיון בערר בזמן שהחשודים עדיין נתונים במעצר. החשודים שומרים על שתיקה מלאה למרות הצעות החוקרים להקלות בדין בתמורה לשיתוף הפעולה.

"בדיוק כפי שטענו, המשטרה לא התקדמה בחקירה", אמר בתום הדיון עו"ד משה שרמן, פרקליטו של אחד החשודים. "עכשיו המשטרה רצה למחוזי. הכל זה תוצאה של גאווה משטרתית". עו"ד אלי כהן הוסיף כי על אף שהמשטרה מיצתה את ימי המעצר שניתנו לה, היא לא הוכיחה את טענותיה. גם עו"ד גיורא זילברשטיין שיבח את החלטת השופטת ואמר כי "ההחלטה האמיצה מחזירה את אמון הציבור במערכת המשפט".

בבוקר יום שני האריך בית המשפט את מעצרם של החשודים, אך עם זאת, קבעה השופטת רחל גרינברג כי אין התקדמות ממשית בחקירת המשטרה וכי "אין בידי המשטרה מספיק ראיות כדי ללכת לבית משפט".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "החקירה היא מסועפת ומורכבת, שמנוהלת באופן מקצועי מזה כשנה וחצי. בנוסף להגשת הערעור שיידון מחר, חקירת האירוע תימשך כרגיל עד להבאת המבצעים לדין".

פרופ' דוד ניב, בן 57, מומחה להרדמה וטיפול נמרץ ומנהל היחידה לטיפול בכאב בבית החולים "איכילוב" בתל אביב נרצח בפברואר 2007 בדרך אלוף שדה ברמת גן. עם הגיעם לזירה סברו בתחילה במשטרה כי מדובר בתאונת דרכים, מכיוון שפרופ' ניב נמצא במכוניתו לאחר שהתנגש בעץ שעל אי התנועה. אך זמן קצר לאחר מכן עלה כי הוא נורה מספר פעמים בפלג גופו העליון. גם בדופן המכונית התגלו קליעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully