וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאי הרפואה: חליפת קירור שמצילה ממוות

נעמה טלמור

2.10.2008 / 11:43

רופאי בית החולים "אסף הרופא" הצילו מטופל שלקה בדום לב באמצעות הלבשת חליפת מיוחדת, שהורידה את חום גופו ומנעה נזק מוחי

רופאים בבית החולים "אסף הרופא" הצליחו להציל ממוות ומנזק מוחי אדם שלקה בדום לב באמצעות שיטה ייחודית של "חליפת קירור". החליפה מולבשת על החולה ומווסתת את חום גופו לפי הצורך הרפואי. בשיטה זו הצליחו הרופאים להוריד את טמפרטורת גופו של המטופל ל-32 עד 33 מעלות, כארבע מעלות מתחת לטמפרטורה הרגילה של הגוף, ובדרך זו מנעו נזק מוחי.

המקרה אירע בשבוע שעבר. לאחר שהונשם מחוץ לבית החולים, הועבר החולה בן ה-62 לטיפול ב"חליפה", שפותחה בישראל על ידי חברת MTRE. לחליפה הוזרמו מים באופן רציף במשך 24 שעות. החולה המשיך להיות מונשם, וקיבל תרופות לשמירת לחץ הדם שלו. לאחר שמצבו התייצב, חומם גופו בהדרגה ושב לטמפרטורה נורמלית.

"לאחר כיומיים בהם היה שרוי בחוסר הכרה עמוק הוא נותק ממכשיר ההנשמה", דיווח הצוות הרפואי באסף הרופא, "וכעבור מספר שעות כבר שוחח עם בני משפחתו". השיטה ידועה בספרות המקצועית, ונוסתה בעבר במספר בתי חולים ברחבי הארץ, אך היא אינה נפוצה.

"במחקרים חדשניים נמצא כי קירור במקרים המתאימים יכול להקטין את הנזק הנוכחי", אמר דר' אלכס בלאט, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב בבית חולים אסף הרופא. "בנוסף, הקירור אף יכול להוריד תמותה אצל חולים שעברו דום לב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully