וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש קשר בין רצח רבין והפגיעה בשטרנהל"

פנחס וולף

2.10.2008 / 10:30

כך אמר ח"כ פינס בדיון מיוחד של ועדת הפנים על נסיון הפגיעה בפרופ' זאב שטרנהל בשבוע שעבר. ח"כ רותם: "אנו עדים ל'פסטיבל שטרנהל'"

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת, עריכת וידאו: ענת ברק)

"פסטיבל שטרנהל", כך כינה הבוקר (חמישי) ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) את הדיון בוועדת הפנים של הכנסת ואת ההתנהלות של חברי הכנסת בימים האחרונים בעקבות תקיפתו של פרופסור זאב שטרנהל.

רותם עורר את חמתם של חברי כנסת מהשמאל כשסירב לחזור בו מדבריו. "אני מגנה באופן מוחלט את הפגיעה. אני לא רוצה שמישהו יעז להרים יד על פרופ' שטרנהל, אולם באותה מידה אני רוצה לגנות את 'פסטיבל שטרנהל', שאתה אופיר פינס, עומד בראשו בין היתר. מאיפה לקחתם את ההשוואה לרצח רבין כשאין קצה חוט. מישהו יודע מי עשה את זה? ההתנחלות שאני גר בה לא עשתה את זה, ואף אחד לא יאשים אותי בזה".

רותם הוסיף כי "אף איש ימין שפוי לא עשה את הפעולה, משום שהציבור הישראלי כבר הקיא את מה ש'שלום עכשיו' והשמאל מייצגים. הפיגוע הזה רק קידם את האינטרסים של השמאל ולכן רק מטורף היה יכול לעשות את זה".

חבר הכנסת יוסי ביילין (מרצ) פנה לרותם ואמר לו כי "אני יודע את דעותיך, אבל איך באו לך שתי המילים הללו. להגיד 'פסטיבל שטרנהל'? זה כמו להגיד שרבין התאבד. זה כנראה לא מדריך שומר צעיר מכרמיאל שפגע בשטרנהל. מה ציפית? שתהיה ידיעה בעמוד 7 שאיזה פרופ' מירושלים נפצע?, אתה באמת חושב שזה לא היה עניין פוליטי?".

ביילין הוסיף כי "אני רוצה להאמין שבשביל אנשים כמוכם ניסיון הפגיעה הוא דבר נורא. הבעיה היא שיש רוב שקט בתוך מחנה הימין שמוכן להשלים עם תופעות כמו ה'בן גבירים' למיניהם וכל המטורפים הללו. מקבלים את זה כתופעה שאין מה לעשות עליה".

בתגובה לדברי ח"כ רותם אמר ח"כ דב חנין (חד"ש), כי "המערכת הפוליטית צריכה לעשות חשבון נפש וחשבון הנפש בפירוש מחייב אתכם. אתה לא יכול לומר 'ידי לא במעל'". לדבריו, "במערכת הפוליטית יש כאלו שאיבדו רסן".

"טרור יהודי"

בפתח הישיבה אמר יו"ר הוועדה ח"כ אופיר פינס כי "יש קשר הדוק בין רצח רבין לבין ניסיון הפיגוע בפרופ' שטרנהל. בחברה הישראלית פועלים כוחות אלימים שלא מהססים לנסות ולרצוח את מי שעומד בדרכם, בגורמים האלו חייבים לטפל ביד חזקה, מדובר בטרוריסטים יהודים". פינס הוסיף כי "יש תחושה שישנה סלחנות כאשר האלימות הקשה מגיעה מצידם של יהודים".

פרופ' שטרנהל השווה בדיון בין התנהגות הימין הקיצוני להתנהגות באירופה בתקופת מלחמת העולם השנייה. "אני רוצה שנהיה מודעים לעובדה ששום עם אינו מחוסן בפני אותן תופעות שהיינו עדים להן באירופה. אין גנים שמחסנים את היהודים. ביטויי הסלחנות, הן הבעיה משום שהם נותנים לגיטימציה לדפוסי התנהגות אלו".

שטרנהל הוסיף כי "לא יתכן שאלימות כלפי פלסטינים תהיה מותרת וכלפי יהודים תהיה אסורה. מדובר במצב בלתי נסבל שהוא הקרוב ביותר למה שהגדרנו כמצב קולוניאלי. הבעיה שמעדיפים להסתכל הצידה במקום להתמודד".

השב"כ לא הגיע לישיבת ועדת הפנים ובכיריו ישתתפו בישיבה סגורה שתתקיים עם תום הישיבה הנוכחית של הוועדה. הסיבה לחוסר הנוכחות של אנשי השב"כ בדיון הנוכחי היא משום שהארגון לא רוצה לפרט את מעשיו על החקירה במקרה שטרנהל ובאירועים אחרים שנמצאים בטיפולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully