וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוריה חידשה הניסיון להשיג נשק גרעיני"

ניר יהב, כתבנו לעניינ ערבים

2.10.2008 / 9:30

לפי מקורות צבאיים ישראליים, המצוטטים בעיתון ערבי, סוריה פועלת לבניית כמה כורים גרעיניים. הם איימו: "זהו קו אדום שאין לעברו"

האם סוריה חידשה את פעילותה הגרעינית? לפי מקורות צבאיים ישראליים שמצוטטים בעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, לאחר שהושמד הכור הגרעיני בדיר א-זור שבסוריה, היא חידשה את פעילותה לבניית יכולת גרעינית צבאית. המקורות איימו שישראל לא תחכה עד שסוריה תבנה את כוחה הגרעיני, אלא תפעל לעצרו.

המקורות ציינו כי סוריה פועלת לבניית מספר כורים גרעיניים במספר אזורים, תוך הסתייעות בצפון קוריאה, מי שסייעה לה גם בבניית הכור שהושמד. לפי המקורות, משלחת צפון קוריאנית ביקרה לפני כחודש בסוריה והחלה לתכנן את בניית הכורים. "כל פעילות גרעינית סורית תהווה יעד להשמדה", הבהירו המקורות.

המקורות הציגו שלושה מקרים שמוכיחים כי "ההתחמשות הגרעינית הסורית מהווה קו אדום שאין לעבור אותו". הראשון, הפצצת הכור הגרעיני לפני כשנה. השני, חיסול הגנרל הסורי מוחמד סלימאן, ששימש כיועצו הביטחוני של נשיא סוריה בשאר אסד וכאחראי על פרויקט הגרעין הסורי, לטענת המקורות הישראלים. המקרה השלישי הוא מותו של קצין בכיר בפיצוץ שאירע בדמשק ביום שבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully