וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש הרשיע עד מרכזי בפרשת הירשזון

עדי שמחוביץ

2.10.2008 / 9:27

הסדר טיעון נחתם עם עובדיה כהן, גזבר הכספים של הסתדרות העובדים בתקופה בה עמד הירשזון בראשה. כהן הורשע בגניבה והלבנת הון

(צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בבית משפט המחוזי בתל אביב נחתם הבוקר (חמישי) הסדר טיעון עם עובדיה כהן, אחד הנאשמים המרכזיים בפרשה בה חשוד שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון. ההסדר הובא לבית משפט דקות ספורות לפני תחילת הדיון בשלב ההוכחות במשפטו של הירשזון.

עובדיה כהן שימש כיו"ר עמותת ניל"י (נוער יהודי למען ישראל) וגזבר הכספים של הסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל) בתקופה בה עמד הירשזון בראשה. בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון שחתמה עמו הפרקליטות והרשיע אותו בעבירות של גניבה מידי מנהל, הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד. כהן צפוי לעונש של ארבע שנות מאסר.

בבית המשפט החל הבוקר שלב ההוכחות במשפטו של הירשזון ושל שלושה נאשמים נוספים בפרשה: יצחק רוסי, מנכ"ל הסתדרות העובדים הלאומית לשעבר, אמציה בונר, חשב ההסתדרות לשעבר וציון כהן. בפתיחת הדיון אמר עו"ד אלי שוורץ מפרקליטות מחוז תל אביב כי מדובר במעילה בסך כולל של 15 מיליון שקלים.

הראשונה להעיד היתה מנהלת החשבונות לשעבר של הסתדרות העובדים, רונית גרטי. גרטי הואשמה אף היא בפרשה והגיעה להסדר טיעון עם הפרקליטות כי תשמש כעדת מדינה בתיק. גרטי סיפרה על שיטת העבודה שלה עם גדעון בן צור, מנהל החשבונות לשעבר של הסתדרות העובדים הלאומית. היא העידה על "שיטת האותיות", בה רשמה בהנחיותו של בנצור שמות של מקבלי צ'קים בראשי תיבות כדי שלא יהיה תיעוד לרושם הצ'ק. לדבריה, שיטת האותיות הסתיימה בסוף שנת 2003 עם סיום תפקידו של כהן.

בכתב האישום שהוגש נגד שר האוצר לשעבר הירשזון נטען כי גנב והוציא במרמה כספים מהע"ל בראשה עמד. בפרשה ישנם מספר נאשמים נוספים, כשסך המעילה עומד על כ-6.5 מיליון שקלים, מתוכם מואשם הירשזון ששלשל לכיסו סכום הנע בין 2.5-2 מיליון שקלים, חלקו במזומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully