וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם באירופה: תכנית הצלה בעלות 300 מיליארד

נמרוד הלפרן

1.10.2008 / 21:24

בעקבות נפילת בנק בלגי, מקדמת צרפת תכנית הצלה למגזר הפיננסי בהיקף של 300 מיליארד יורו. נציגי האיחוד ידונו בתכנית בסופ"ש

ממשלת צרפת מקדמת יוזמה לתוכנית הצלה עבור המגזר הפיננסי באירופה, בהיקף של 300 מיליארד יורו (424 מיליארד דולר), כך לדברי מקור באיחוד האירופי, דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. נציגי מדינות האיחוד צפויים להתכנס בסוף השבוע כדי לדון בתוכנית.

"צרפת מקדמת יוזמה להקמת קרן כלל אירופית למימון התוכנית", אמרה שרת האוצר של צרפת, קריסטין לגרדה, בראיון שיפורסם מחר בעיתון הגרמני "הנדלסבלט". "מה יקרה כאשר מדינה קטנה יותר באיחוד האירופי תעמוד בפני איום של קריסת בנק?", אמרה לגרדה בראיון. "ייתכן שלא יהיו בידה המשאבים הנדרשים להצלת החברה. כאן המקום בו תוכנית הצלה אירופית עשויה להיות אפשרות", הוסיפה.

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, ציין אתמול כי ממשלת צרפת מתכוונת להציג בימים הקרובים צעדים חדשים להתמודדות עם המשבר במגזר הפיננסי. הנשיא אמר את הדברים לאחר פגישה שקיים עם ראשי המגזר הבנקאי בצרפת. הפגישה התקיימה שעות ספורות לאחר שממשלות צרפת ובלגיה הזרימו מימון חירום של יותר מ-9 מיליארד דולר לבנק דקסיה.

בהודעה שפירסם סרקוזי לאחר הפגישה, נמסר כי הנשיא הזכיר למנהלי הבנקים הגדולים בצרפת את אחריותם לספק נזילות לכלכלה. "עד סוף השבוע, הממשלה מתכוונת להודיע על הצעדים החדשים", נכתב בהודעה, אשר לא פירטה באילו צעדים מדובר.

ממשלות צרפת ובלגיה הזרימו אתמול מימון חירום בסך 6.4 מיליארד יורו (יותר מ-9 מיליארד דולר) לדקסיה, הבנק הגדול בעולם העוסק במתן אשראי לרשויות מקומיות ולמוסדות מוניציפלים. סיוע החירום לדקסיה בא יומיים לאחר שממשלות בלגיה, הולנד ולוקסמבורג הצילו מקריסה את פורטיס, חברת השירותים הפיננסים הגדולה ביותר בבלגיה, על ידי סיוע חירום בסך 11.2 מיליארד יורו. הסיוע הגיע גם לאחר הלאמת הבנק הבריטי ברדפורד אנד בינגלי וחבילת הצלה ממשלתית לבנק המשכנתאות המסחריות הגרמני, היפו ריל אסטייט.

הסנאט האמריקאי צפוי לקיים הלילה הצבעה על גרסה חדשה של תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי - ההתערבות הממשלתית הגדולה ביותר של ממשלת ארה"ב מאז השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30 של המאה הקודמת. בית הנבחרים האמריקאי דחה שלשום גרסה ראשונה של התוכנית, שנועדה להזרים 700 מיליארד דולר לבנקים שנקלעו לקשיים בשל ניירות ערך בעייתיים מגובי משכנתאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully