וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לסנאט: "כולנו אחראים לפתרון המשבר"

2.10.2008 / 0:07

המועמד הדמוקרטי קרא לחבריו לסנאט לאשר הלילה את תכנית החילוץ הכלכלית בסך 700 מיליארד דולר. "אם לא נפעל הבעיות ימשיכו". בוש: "בטוח שהתכנית תאושר"

"זה לא רק משבר בוול סטריט אלא משבר אמריקאי", כך אמר הערב (רביעי) המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ברק אובמה בנאום בסנאט, שעות לפני ההצבעה הצפויה בו על אישור תכנית החילוץ הכלכלית בעלות של 700 מיליארד דולר.

"אנחנו חייבים להיות מוכנים להקריב קורבנות, ולצאת מהמשבר מאוחדים, כאומה אחת", אמר אובמה. "כולנו אחראים לפתור את המשבר", הוסיף ופנה לחבריו הסנאטורים. "אם לא נפעל הבעיות ימשיכו וימשיכו וינגסו בכלכלה – הזמן לפעול הוא עכשיו. בואו נעשה את מה שנחוץ למען המדינה עכשיו".

אובמה גם תקף את בית הנבחרים שלא אישר את תכנית החילוץ הכלכלית ביום שני האחרון. "בית הנבחרים נכשל בפעולתו", קבע.

מוקדם יותר אמר אובמה, כי "הסנאט חייב לאשר את תכנית החילוץ במטרה למנוע אסון כלכלי. לדמוקרטים ולרפובליקנים שהתנגדו לתכנית, אני אומר: עשו את מה שנכון למדינה מכיוון שעכשיו הוא הזמן לפעול", הצהיר אובמה בכנס בחירות בעיר לה קרוז בוויסקונסין.

אובמה, המכהן כסנאטור מטעם מדינת אילינוי, טס הערב לוושינגטון על מנת להשתתף בהצבעה על אישור תכנית החילוץ בסנאט. "ברור שזה מה שאנו חייבים לעשות עכשיו על מנת למנוע מהמשבר להיהפך לאסון", אמר.

גם נשיא ארצות הברית ג'ורג בוש קרא הערב לסנאט לאשר את התוכנית, ואף אמר כי הוא משוכנע שהסנאט יאשר אותה. "חשוב מאוד שחברי הסנאט ייקחו את אישור התכנית ברצינות רבה", אמר בוש בשיחה עם כתבים אמריקאים. "חשוב לנו להעביר את החקיקה הזאת על מנת לייצב את המצב, כך שלא יורע", הוסיף בוש. "ההצעה החדשה שונה מקודמתה, היא שופרה, ואני בטוח שהיא תאושר".

גם מקיין בעד

גם המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין הזהיר כי אם התכנית לא תאושר הבעיות הכלכליות של ארצות הברית יחריפו. "אם אישור תכנית החילוץ ייכשל, המשבר הנוכחי יהפוך לאסון", אמר מקיין באסיפת בחירות במדינת מיזורי. "אני בטוח שיש מספיק אנשים בעלי רצון טוב בשתי המפלגות שייסייעו להוציא את אמריקה מהמשבר".

הסנאט האמריקאי יצביע הלילה מחדש על תוכנית החילוץ, הכוללת הזרמת 700 מיליארד דולר למגזר הפיננסים, ביטוח הפקדות על ידי החברה הפדרלית לביטוחי הפקדות, וכן חבילת הקלה במסים, אותה דחה בית הנבחרים. הבית הלבן הגדיר את התוכנית כהכרחית כדי להימנע ממשבר כלכלי עמוק אפילו יותר.

התוכנית, שתאפשר בין היתר למשרד האוצר האמריקאי לקנות נכסים בעיתיים מהבנקים, הפכה לתקווה העיקרית של הממשל להצלת הכלכלה בארה"ב ובעולם. אך מנהיגי הסנאט דרשו לצרף להצעה הקלה במסי העסקים והאנרגיה, דבר אליו התנגדו מספר נציגים דמוקרטים בבית הנבחרים. השינוי כופה למעשה הצבעה חוזרת גם בבית הנבחרים, לאחר שההצעה עברה בו בדוחק ביום שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully