וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קן הקוקיה

אריאל גרייזס

1.10.2008 / 17:38

עשר של שבוע: למה הפיטורים של ליינהאן וקיפין לא יעזרו ואיך סניידר קיבל פתאום החלטה נכונה? גרייזס מדווח מבית המשוגעים

1. אוהדי פוטבול המכללות כבר התרגלו לזה שכל שבוע אנחנו רואים מהפכים והפתעות (כולל השבוע האחרון, בו הפסידו 3 מ-5 המדורגות ראשונות), אבל נראה שהמגמה חודרת לאחרונה גם למקצוענים. כל פעם מחדש אתה מגלה שמה שאתה יודע לא שווה לכלום, ומה שהיה נכון רק לפני יומיים נכון ל-טוב, לפני יומיים. קנזס סיטי הקבוצה הכי חלשה בליגה? נראה אתכם אומרים את זה אחרי שהיא מפרקת את דנבר, אותה דנבר שרק לפני שבוע דיברו עליה בהקשר של פלייאוף ומעלה. דאלאס הקבוצה הכי חזקה בליגה? וושינגטון עושה לה בית ספר, אותה וושינגטון שבתחילת העונה נראתה כמו כלום ונחתכה מעל שורות אלו. לשיקגו אין ק"ב? הצחקתם את קייל אורטון שחיסל את פילדלפיה, אותה קבוצה שעשתה שמות בביג בן רק שבוע שעבר. וזה עוד לפני שדיברנו על ברט פארב. שניה, גם אליו נגיע.

2. המשחק בין טמפה לגרין ביי לא היה קלאסיקה התקפית, בלשון המעטה, אבל נתן לנו הזדמנות לחזות שבוע שני ברציפות בלייב בהגנה המצוינת של טמפה. שניה אחרי שמסירה נוספת של בריאן גריסי נחטפה והוחזרה לט"ד שהעלה את גרין ביי ליתרון 20:21, כבר הייתי מוכן לכתוב את הכותרת של השבוע – "מי שחי על בריאן גריסי, מת על בריאן גריסי", אבל אז ההגנה של הבאקנירס התעלתה על עצמה, בפעם המי יודע כמה בעשור האחרון, עצרה את ההתקפה הבאה של גרין ביי ולסיום חטפה את אהרון רוג'רס בפעם השלישית כדי לסגור את המשחק סופית. שלושה אינטרספשנס מסר גריסי במשחק, ועדיין ההגנה שלו הצליחה להתגבר עליהם ולנצח את המשחק בכוחות עצמה. בהחלט מעלה זיכרונות מעונה אחרת של טמפה ביי. רק תחשבו מה היה קורה אם הם היו מצליחים להשיג את פארב באוף סיזן כמו שהם רצו (או שלא באמת רצו). אוטוטו מגיעים גם אליו, סבלנות.

3. ועוד מילה על המשחק הזה – אלוהים יודע מה עבר בראש למאט בריאנט, הבועט של הבאקנירס, כשעלה לשחק ימים בודדים אחרי שבנו בן השלושה חודשים נפטר ואף שם שלושה שערי שדה, אחד מהם התברר כמכריע במשחק. אין מילים.

4. בשבוע שעבר מגיב אחד זעם על חוסר ההתיחסות להצלחה של הפורטי ניינרס. האופוריה היתה כה גדולה שפרשנים מסוימים דיברו על זה שהניינרס יכולים להגיע לשבוע ביי עם מאזן 1:4, כי "כל" מה שמחכה להם בשבועיים הקרובים זה ניו אורלינס וניו אינגלנד. שבוע אחר כך, וכל האופוריה התפוגגה כלא היתה - מייק מארץ התאהב בק"ב המוגבל שלו, מה שגרם לשתי חטיפות בתוך האנדזון (פעמיים בהן המגנים של הסיינטס התעקשו לצאת ממנו רק כדי להיות מתוקלים עשרה יארד אחר כך. למה אף אחד לא מלמד אותם לכרוע וגמרנו?), ההגנה לא הצליחה לעצור את דרו בריס והמדור יכול להגן על המדיניות שלו שכל עוד לא יוכח אחרת, קבוצות ה-NFC מערב לא יקבלו התיחסות חיובית. אז הנה. ובנקודה זו, הגענו סוף סוף לפארב.

5. ולחשוב שלפני המשחק בין הג'טס לאריזונה הדיבור היה שנקבל משחק ריצה עם סקור נמוך, כי יהיו הרבה רוחות בג'איינטס סטדיום. הערב של פארב דווקא החל די גרוע, עם חטיפת מסירה נוראית שלו, אבל משם הכל השתפר ובשלב מסוים נראה היה שפארב מסוגל לזרוק כדור מחדר ההלבשה ולפגוע ברסיבר פנוי באנדזון. טיל אחרי טיל שיגר פארב לרסיברים שלו, והעובדה שיש לו הגנה כל כך גרועה, שאפשרה לקארדינלס (NFC מערב, כבר אמרנו?) לחזור לפיגור 13 אחרי יתרון 34 במחצית, רק נתנה לו תירוצים להמשיך לירות ולירות ולסיים עם שיא קריירה של שישה ט"ד. יש הרבה דברים שהג'טס צריכים לתקן בקבוצה שלהם, אבל דבר אחד אפשר להגיד די בוודאות – אחרי ארבעה שבועות, פארב סוף סוף נחת במדולנדס. נכון להשבוע, כמובן.

הייל טו דה רדסקינס

6. האם הגיע הזמן לבלוע את המילים הרעות מתחילת העונה על הרדסקינס? הכל נכון, כמובן, רק להיום, אבל כרגע לפחות, נראה שדניאל סניידר סוף סוף מצא את האיש הנכון שלו בג'ים זורן, ושג'ייסון קמפבל הופך לאט לאט לק"ב איכותי בליגה הזאת. כל מי שחשב שה-NFC מזרח הוא בית המוות כי יש בו שלוש קבוצות פלייאוף לגיטימיות, ייתפלא לגלות שיש שם לא פחות מארבע כאלו.

7. שתי קבוצות נפרדו מהמאמנים שלהם השבוע, עוד לפני שעברו חמישה מחזורים בתוך העונה – סקוט ליינהאן מסנט לואיס וליין קיפין מאוקלנד. בשני המקרים הפיטורים היו מוצדקים לחלוטין וניתן היה לראות אותם מגיעים מקילומטרים, לאחר ששתי הקבוצות הצליחו להפסיד בבית, למרות שהובילו מרבית המשחק. הגדילו לעשות הריידרס, שהובילו 3:15 בכניסה לרבע הרביעי ועדיין הצליחו לחטוף 25 נקודות ברבע האחרון.

8. שאלה אחת חייבת להישאל לגבי ההחלפה של השניים – האם זה בכלל ישנה? בסט לואיס לקח את המושכות ג'ים האסלט הזכור לרע בתור המאמן הכושל לשעבר של ניו אורלינס וגם בתור זה שהיה אחראי על ההגנה של הראמס, החלק הנורא של קבוצה גרועה, משהו כמו הג'לי של הגפילטע פיש, אם תתעקשו. במקרה של הריידרס, המצב עוד יותר גרוע, שם הבעלים הכי לא יציב בספורט האמריקאי, אם לא בעולם כולו (עכשיו שג'ורג' סטיינברנר ולוני הרציקוביץ' פרשו), אל דייויס, הוא זה שעל פיו יישק דבר ואין סיכוי שמאמן עם רזומה נורמלי יהיה מוכן לקחת את המועדון ולהבריא אותו כל עוד הוא שם.

9. אין הגדרה יותר טובה מאשר "ניצחון פירוס" לתיאור ניצחון הסטילרס על הרייבנס במאנדיי נייט האחרון, לאחר שהפלדות איבדו ארבעה שחקנים בגלל פציעות, שניים מתוכם לכל העונה, באחד ממשחקי הפוטבול היותר קשוחים שאני זוכר בשנים האחרונות. וזה לפני שדיברנו על כמות המכות שביג בן ספג, שבהחלט גורמות לך לשקול העברת התואר "הבית הכחול-שחור" מה-NFC צפון למקבילו ב-AFC. אחד מאותם פצועים לכל העונה הוא ראשאד מנדנהול, הרץ המחליף של פיטסבורג, שבחוכמתו הודיע לחברו ריי רייס שמשחק ברייבנס לפני המשחק שהוא הולך לרוץ על כל ההגנה שלהם. כאילו שריי לואיס צריך תמריץ יותר גדול מזה בשביל לפרק לו את הצורה.

10. לכבוד השנה החדשה, שני ציטוטים. נראה אם תוכלו לנחש מי אמר: "אני לא מקבל מספיק את הכדור" וכן "הפיתוי לעשן גראס בשבוע ביי היה עצום". אם ניחשתם טרל אואנס וריקי וויליאמס, אתם זוכים בסרוויס יוקרתי מתנת ההנהלה וועד העובדים. ובשביל לעשות לכולם באמת שנה טובה, קבלו את וורן סאפ ב"רוקדים עם כוכבים", לא מומלץ לאנשים עם לב חלש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully