וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה לאנשיו: צאו מסוריה מחשש לחייכם

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.10.2008 / 11:36

אתר אופוזיציה לבנוני דיווח כי הארגון קרא לאנשיו שלא להיכנס למדינה השכנה בעקבות פיצוץ מכונית התופת ביום שבת שעבר

אתר אופוזיציה לבנוני דיווח הבוקר (רביעי) כי ארגון חיזבאללה הורה לכל אנשיו שלא לבקר בסוריה עד להודעה חדשה מחשש שייפגעו. על פי הדיווח, לאחר הפיגוע שאירע השבוע בסמוך לדמשק, הפיץ חיזבאללה חוזר לכל אנשיו, ביניהם גורמים בכירים בארגון, לפיו יש להתרחק מסוריה מחשש שייפגעו על ידי קבוצות איסלמיות קיצוניות.

עוד נכתב באתר, כי לאחר חיסולו של בכיר הארגון עימאד מורנייה בלב דמשק הורה חיזבאללה לאנשיו לנקוט באמצעי זהירות מרביים בעת ביקוריהם בבירה הסורית וכעת, לאחר הפיגוע, הוא חידש את קריאתו שלא לבקר בעיר. "חיזבאללה ראה בסוריה מקלט ביטחוני לאנשיו שבו הם לא חייבים לנקוט אמצעי זהירות נוקשים וכעת הפכה השהייה שם למסוכנת", נמסר.

החשש של אנשי חיזבאללה הוא מפני ארגונים איסלמים קיצוניים שעלולים לפגוע באנשיו, נכתב. האתר דיווח עוד כי אמצעי הזהירות לא ננקטים רק על ידי חיזבאללה אלא גם על ידי הנהגת חמאס היושבת בדמשק, "שהחליטה לפני זמן מה, ובעיקר לאחר חיסול מורנייה, לנקוט אמצעי זהירות".

לפי הדיווח, סוריה סובלת מחדירות בשני מישורים – האחד, במישור הרחוב הסורי שחושש מפני קבוצות טרור שהגיעו לסוריה מחו"ל; והשני, במישור מנגנוני הביטחון – גורמי הביטחון הבכירים בסוריה מנסים לפקח מקרוב כדי לגלות את נקודות החדירה. "החשש הגדול שמפחיד את המשטר הסורי הוא שמגפת חוליות הטרור האיסלמיות תתפשט בקרב גורמים סורים סונים ובעיקר בקרב קבוצות אופוזיציה סוריות", נכתב.

ביום שבת האחרון נהרגו 17 בני אדם ו-14 נוספים נפצעו בפיצוץ מכונית התופת סמוך לדמשק. לפי דיווחים, המכונית נשאה כ-200 קילוגרם חומר נפץ והתפוצצה סמוך למתקן של המודיעין הסורי, הנמצא בדרך לשדה התעופה בעיר. אנשי יחידת הלוחמה בטרור מיהרו לפתוח בחקירה כדי לבדוק מי עומד מאחורי הפיצוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully