וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסד בכנסת? רק אחרי הסכם שלום"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.10.2008 / 11:28

שר החוץ הסורי שלל את קריאת פרס לנשיא סוריה להגיע לבירה. סיפר כי לטורקים לקח שנה עד ששכנעו את אולמרט להתחייב לנסיגה

שר החוץ הסורי וואליד מועלם התראיין היום (רביעי) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון והגיב לקריאת נשיא המדינה שמעון פרס לנשיא סוריה בשאר אסד להגיע לירושלים. "זה סימן לכך שישראל אינה רוצה את הרצון הפוליטי לעשות שלום", אמר מועלם, "אף אחד לא רותם את העגלה לפני הסוסים. ברור שהמשא ומתן בכל הנושאים שעל הפרק והשגת הסכם שלום יוביל ליחסים רגילים בין ישראל לסוריה".

מועלם הוסיף כי "תוצאות המשא ומתן עם ישראל תלויות במידת היענותה של ציפי לבני לתנאים של סוריה". לדבריו, "הדבר תלוי ברצון הפוליטי של הממשלה החדשה של לבני. האם היא רוצה כלל לחדש את המגעים, האם יש לה רצון פוליטי והאם היא מכירה את הבסיס שעליו התבססו השיחות". אותו בסיס הסביר מועלם, הינו "שטחים תמורת שלום, העקרונות שנקבעו בוועידת מדריד וההתחייבות לנסיגה מלאה עד קווי 4 ביוני 1967. אם ממשלת ישראל מוכנה לתנאים – גם אנחנו מוכנים".

"בכל הקשור למשא ומתן הבלתי ישיר בין ישראל לסוריה, הטורקים השקיעו מאמצים להכנת השיחות במשך כשנה שלמה עד שאולמרט הסכים לעקרון הנסיגה מרמת הגולן", גילה מועלם. "על בסיס זה הסכמנו לקיים שיחות בלתי ישירות". הוא חתם ואמר כי "אם השיחות הבלתי ישירות יצליחו לקבוע בסיס מוסכם, נפתח במגעים ישירים בחסות בינלאומית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully