וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנייה בטוחה

אביחי אפוטה

1.10.2008 / 9:21

כולם כבר יודעים מה הנזק של שקיות ניילון, אבל בדיקה של מצב השקיות בסופרים לא נראה שללקוחות זה משנה. איך אתם עושים קניות?

לשקית ניילון ממוצעת לוקח מאות שנים להתכלות, הן מתעופפות, מלכלכות, פוגעות בבעלי החיים שאוכלים אותן ותהליך הייצור שלהן גורם לפגיעה אקולוגית קשה. אנחנו חייבים לצמצם למינימום את השימוש המיותר הזה בשקיות ניילון, בכל דרך אפשרית, על מנת לשמור על הסביבה שלנו. הצעות חוק שונות ומגוונות הוצעו בתקופה האחרונה במטרה לצמצם ואף לחסל את השימוש בשקיות ניילון בכל מטלת קניות שהיא, ואנחנו בדקנו כמה המודעות באמת חזקה, ואיך זה בא לידי ביטוי בסופר הקרוב לביתכם.

שקיות נייר

באף רשת שבדקנו (למעט רשת AM:PM והסניף הירוק של קבוצת אלון) לא קיימת האלטרנטיבה של שקיות נייר לצד שקיות ניילון, כך שלצרכן אין יותר מדי ברירות. מרשת שופרסל נמסר שנושא שקיות הנייר נבדק בעבר ונמצא "לא מתאים להרגלי הקנייה של הצרכן הישראלי".

שקית רב פעמית

בכל הרשתות שבדקנו קיימת האלטרנטיבה המסחרית יותר של "הסל הירוק". הכוונה היא לשקית/תיק בד רב פעמית לשימוש חוזר, שאיתה מגיעים לסופר. אחרי שרכשתם אותה במחירים שנעים משקל אחד ועד ל- חמישה שקלים – תלוי בסניף, ולוקחים את המוצרים הביתה. כמעט כל רשתות השיווק מדווחות שלאט לאט מסתמנת מגמה חיובית גוברת של הצרכנים להעדיף את האלטרנטיבה הירוקה על פני שקיות הניילון, ובסניפים מסוימים שבהם המודעות של הצרכנים לנושא נמוכה במיוחד, הרשת אף מוזילה את העלות של השקית הרב פעמית או לחילופין משלבת אותה במבצעים שונים.

לאט לאט

בסניפים מסוימים ובודדים ניתן למצוא פטנט קצת שנוי במחלוקת ביעילותו והוא מין מכונה שמשחררת באיטיות שקיות ניילון בודדות בסמוך לקופה. הפעולה "הטרחנית" כביכול של משיכת שקיות בצורה כזו אמורה לצמצם את השימוש בשקיות הניילון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פלסטיק ידידותי יותר

נכון להיום המצב לא אידיאלי אבל לא הכול שחור. ברשת שופרסל וברשתות מקבוצת אלון (AM:PM ו- שפע שוק) מתכננים בתקופה הקרובה להכניס שקיות ניילון מיוחדות שמתכלות מהר יותר והן הרבה יותר ידידותיות לסביבה וכל זה בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות. בסניפים הבודדים שבהם שקיות הנייר כן נמצאות בשימוש הן שקיות נייר שמיוצרות מעצים יבשים או מתים שנועדו לכריתה וגם כאן אין פגיעה בסביבה.

מתיירקים

חשוב בנושא הזה גם לציין את הסניף הירוק מקבוצת אלון שהוזכר קודם, שכל המטרה שלו היא לשמור על איכות הסביבה ועדיין לתפקד כסופר מרקט רגיל: את החשמל הוא מייצר לבד, התאורה שבו היא חסכונית, חומרי הניקוי שבהם משתמשים לאחזקה שלו הם אקולוגיים ואף מצויים בו מכונות למחזור בקבוקי פלסטיק שנותנות כסף בתמורה למחזור.

חג שמח

אז מתברר שרובנו לא משנים את הרגלי שאריזה שלנו. אבל האחריות היא עלינו – ובפעם הבאה שאתם בקניות, עשו לנו, לכם ולסביבה טובה ענקית ובחרו באלטרנטיבה הירוקה יותר או לפחות וותרו על השקיות המיותרות. וכשאתם מטיילים בחגים, אספו את האשפה לפח הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully