וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המבול, נגנבו תרומות המזון בהאיטי

1.10.2008 / 7:46

מאות אלפי בני אדם שזקוקים לסיוע לא עניינו את גנבי המזון שהחביאו את התרומות ומכרו אותן לנזקקים. רק כעת, יועבר המזון ליעדו

מזון שנתרם לקורבנות סופות ההוריקן בהאיטי נגנב והועמד למכירה, כך דיווחו היום (רביעי) רשויות המדינה לאחר שתפסו שלושה מחסנים מלאים בתרומות מזון שנגנבו. לדברי ראש עיריית קרפור, איבו ג'רום, הרשויות החלו לפעול לאחר שתושבים התלוננו על מכירת אורז שנתרם להם. "הרבה אנשים קנו את האורז משום שהוא היה זול בהרבה ממחירי השוק", הסביר, "על השקיות נכתב 'נתרם מטייוואן' ועל אחרות 'נתרם מארצות הברית'".

מחסני המזון המלאים הוחרמו, וכעת יחולק המזון לנצרכים. "אנשים רבים גוועים ברעב וזקוקים נואשות למזון", אמר ג'רום, "לראות אנשים שמרוויחים כסף מכך מתנגש עם כל הגיון אנושי בסיסי".

במדינה היכו ארבע סופות טרופיות והוריקנים – פיי, גוסטב, האנה ואייק, תוך חודש אחד. בעקבות הסופות, נוצרו שיטפונות ומפולות בוץ בהם נהרגו לפחות 800 בני אדם. מאות אלפי בני אדם זקוקים לעזרה לאחר שבתיהם נמחקו לגמרי.

"המדינה חזרה שנים רבות אחורה"

נשיאה של האיטי, רנה פרבל, דיבר השבוע בעצרת הכללית של האו"ם ואמר כי "ההרס שנגרם ממעברן של ארבע הסופות הללו תוך פחות מחודשיים השיב את האיטי שנים רבות אחורה". על פי הצהרה שפרסם האו"ם, הממשלה בהאיטי נדהמה מרמת ההרס שנוצר במדינה בה חיים כ-9 מיליון בני אדם בפחות משני דולרים ליום.

המשבר במדינה מאיים על מאמציו של פרבר לחזק את המוסדות הדמוקרטים והיציבות בהאיטי, שהיו אמנם חלשים אך מהפכניים ביחס למה שהתחולל במקום מאז סיום השלטון הצרפתי באי לפני כ-200 שנה. בחודש אפריל האחרון, ניסה המון זועם להפיל את הממשלה בשל מחירי האוכל הגבוהים. עקב כך, החליט האו"ם לתמוך במדינה באמצעות מתן 108 מיליון דולרים, אך פרבל קרא לתמיכה ארוכת טווח בבניית תשתיות מעבר לסיוע המיידי באוכל ובאמצעים הומניטריים.

"עלינו לשבור את תוכנית הצדקה בנסיונותינו לבסס שיתוף פעולה בינלאומי", אמר באו"ם, "צדקה מעולם לא הצליחה לקדם מדינה נחשלת". על פי נתוני הארגון, עיר הנמל המערבית גוניב, בה חיים כ-300 אלף תושבים, נמחקה כמעט לחלוטין בסופות וכל בתיה טבעו בבוץ. בכירים באו"ם טענו כי כ-800 אלף בני אדם זקוקים לסיוע מיידי. הסופות גרמו לנזק מיידי של כ-200 מיליון דולרים לענף החקלאות ולפגוע פגיעה אנושה בייצוא מהמדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully