וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית החילוץ שונתה: תעלה הלילה להצבעה

1.10.2008 / 6:57

המועמדים לנשיאות ארה"ב הודיעו שיגיעו להצבעה על תוכנית החירום הכלכלית ויתמכו בה. התוכנית המתוקנת כוללת גם הקלה במסים

הסנאט האמריקאי הסכים להצביע הלילה (רביעי) מחדש על תוכנית החילוץ הפיננסית בעלות של 700 מיליארד דולר. התוכנית עליה יצביע הסנאט כוללת מספר שינויים, בהם עליה חדה בכמות ההפקדות שיבוטחו על ידי החברה הפדרלית לביטוחי הפקדות, וכן חבילת הקלה במסים אותה דחה בית הנבחרים. מנהיג הרוב הדמוקרטי בקונגרס הארי ריד קיבל הסכמה מלאה לקבוע הצבעה נוספת על התוכנית המתוקנת. הבית הלבן הגדיר את התוכנית כהכרחית כדי להימנע ממשבר כלכלי עמוק אפילו יותר.

המועמדים לתפקיד נשיאות ארה"ב, ברק אובמה הדמוקרטי וג'ון מקיין הרפובליקני וכן סגנו של אובמה ג'ון ביידן, יגיעו להצבעה החוזרת בסנאט, כך טענו מנהלי מסע הבחירות של השניים. שני המועמדים גיבו את השינויים בחבילה המקורית.

התוכנית, שתאפשר בין היתר למשרד האוצר האמריקאי לקנות נכסים בעיתיים מהבנקים, הפכה לתקווה העיקרית של הממשל להצלת הכלכלה בארה"ב ובעולם. אך מנהיגי הסנאט דרשו לצרף להצעה הקלה במסי העסקים והאנרגיה, דבר אליו התנגדו מספר נציגים דמוקרטים בבית הנבחרים. השינוי כופה למעשה הצבעה חוזרת גם בבית הנבחרים, לאחר שההצעה עברה בו בדוחק ביום שני.

הנציגים הרפובליקנית בסנאט אימצו את החבילה המתוקנת במהירות, בעוד הנציגים הדמוקרטים פרסמו הצהרות זהירות יותר. ההצבעה המפתיעה והדרמטית ביום שני, בה נדחתה החבילה המקורית, גרמה לירידות חדות בשווקי העולם. לכישלון ההצבעה המקורית היו אחראים דווקא נציגים רפובליקנים שמרנים, שככל הנראה יסכימו לתמוך בה בצירוף ההקלות במסים. דובר הבית הלבן טוני פרטו אמר כי "אנו מקבלים בברכה את ההתקדמות שהשיגו הסנאטור רייד ומנהיג הרפובליקנים בסנאט מיטש מקונל, בדרך לחבילה מתוקנת והצבעה חוזרת".

בשל הרצון להוציא לפועל את התוכנית במהרה, יידרש רוב מיוחד של 60 סנאטורים בהצבעה, בניגוד לרוב רגיל מתוך 100 הנציגים.

בוש התאכזב

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש הביע אתמול אכזבה מדחיית תכנית החירום הכלכלית של הממשל בבית הנבחרים אמש וקרא לקונגרס לאשר בהקדם את התכנית כדי להניע מחדש את הכלכלה האמריקאית.

בנאום לאומה אמר בוש, כי עלות יישום התכנית - 700 מיליארד דולר - היא אכן גבוהה, אך הזהיר כי אם לא נפעל, עלול להיגרם לכלכלה "נזק כואב וממושך". "אני מבטיח לאזרחים שלנו ולאזרחי העולם", אמר בוש, "שמה שהיה אתמול אינו סוף תהליך החקיקה".

עוד הוא הבטיח, כי לאחר ההתאוששות הכלכלית, ימכור הממשל את הנכסים שהוא קונה כעת, ובסופו של דבר יחזיר את רוב עלות תכנית החירום. הוא הדגיש, כי "הקונגרס חייב לפעול" וכי כלכלת ארה"ב תלויה ב"צעדים נחרצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully